داده هاي منتشر شده توسط Moz در مورد مشکل اخير شاخص هاي گوگل ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

دليل اهميت اين موضوع چيست؟

موضوعي که بايد به آن اشاره کنيم اين است که نبايد تصور کنيد سئو ي تمامي وب سايت هاي موجود تحت تاثير اين مشکل قرار گرفته اند. بنابراين اين عبارت به اين معنا نيست که وب سايت مورد نظر شما 4 درصد از اطلاعات و صفحات خود را در بخش شاخص گوگل از دست داده است. اين عبارت مي‌تواند به اين معنا باشد که وب سايت شما همچنان تمام صفحات سئو ي خود را در بخش شاخص گوگل حفظ کرده است، يا اين که 50 درصد از صفحات شما از اين بخش حذف شده اند. هر وب سايت مشخصات منحصر به فرد خود را دارد و مي‌تواند به صورت متفاوت از وب سايت هاي ديگر تحت تاثير اين باگ قرار گيرد.

براي کسب اطلاعات بيشتر، مي توانيد از بخش گزارش کنسول جستجوي سئو ي گوگل براي مشاهده صفحات ايندکس شده و ميزان تغييرات آن ها استفاده کنيد. در حقيقت، شرکت گوگل در پي مشکلات پيش آمده در اين بخش، ميزان مشکلات در وب سايت هاي متفاوت را دسته‌بندي کرده است و گزارشي از آن ها تهيه کرده است که مي توانيد با مراجعه به اين بخش آن ها را مشاهده کنيد. شرکت گوگل در روز 5 آوريل اعلام کرد: به دليل مديريت داخلي بخش شاخص جستجوي سئو ، برخي از صفحات وب سايت شما ممکن است از بخش index حذف شده باشند. موضوع مهم در اين خصوص اين است که اين مشکل در حال حاضر حل شده است و هيچ گونه اقدام خاصي از سوي شما مورد نياز نيست.

چه کاري مي‌توانيم انجام دهيم؟

براي حل اين مشکل سئو هيچ کاري از دست افراد عادي بر نمي آيد. شرکت گوگل مشکل را حل کرده است. خبر خوشحال کننده اين است که اين مشکل بيشتر از يک هفته طول نکشيد، اما ميزان جستجوهاي انجام گرفته در گوگل هم اکنون کمتر از ميانگين هميشگي است. در هر صورت، اين مشکل سئو را مي‌توان به صورت يادآوري در نظر گرفت تا به ياد داشته باشيد ترافيک وب سايت شما همواره به صورت تصاعدي افزايش پيدا نمي کند و ممکن است گاهي با کاهش در ميزان ترافيک و صفحات خود رو به رو شويد.

برخي افراد ادعا مي کنند که مشکل سئو ي وب سايت آن ها به طور کامل حل نشده است و صفحات آن ها به طور کامل ايندکس نشده است. نکته مورد نظر اين است که شرکت گوگل تمامي قسمت هاي وب سايت را ايندکس نمي کند؛ بلکه آن ها هرگز اين کار را انجام نداده اند و در طول چندين سال گذشته بارها اعلام کرده اند که هدف آ نها ايندکس کردن يا نمايه کردن تمام url هاي يک وبسايت نيست، زيرا ممکن است تمام صفحات يک وب سات مفيد و قابل استفاده نباشند. جان مولر از شرکت گوگل اخيراً اعلام کرده است که اگر صفحات سئو ي شما همچنان ايندکس نشده‌اند، اين امر طبيعي است:

"يکي از مواردي که بايد به آن اشاره کنم اين است که ما تمامي url هاي سئو ي يک وبسايت را ايندکس نمي کنيم ، بنابراين اگر وب سايت شما شما به صورت مجدد پردازش شده باشد، بسيار طبيعي است که تمامي url ها در بخش ايندکس گوگل نمايش داده نشوند. بنابراين از سايت هاي بسيار معروف با ترافيک بالا مي خواهيم تا به ما کمک کنند تا ارزش گذاري صفحات سئو شان را با دقت بررسي کنيم."

بنابراين اگر صفحات شما همچنان ايندکس نشده اند، به بخش به ابزار بازرسي url کنسول جستجوي سئو ي گوگل مشاهده کنيد و سعي کنيد url هاي خاص و مشخص را تثبيت کنيد تا شرکت گوگل بتواند آن ها را بررسي کند. اگر با مشکل خاصي مواجه شديد، ابزار بازرسي url سئو مي تواند مشکل شما را تا حد زيادي حل کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/93/





:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: