سئوها توسط اطلاعيه شماره گذاري شده گوگل باطل شد
نوشته شده توسط : گرگ سفید

ظاهرا،مردم دوست ندارند چيزي از آنها مخفي بماند.

 

اين هفته، سئو ها آگاه شدند که گوگل حمايت کردن از افزايش قيمت rel=next/prev (که نشان مي دهد يک صفحه وب بخشي از يک مجموعه بزرگتر از صفحات است) در مدت اينکه روند به فهرست درآوردن براي سالهاي پيش است متوقف کرده است .

rel=next/prev (ويژگي هاي پيوند براي نشان دادن روابط بين يک توالي از صفحات به موتورهاي جستجو استفاده مي شود.)

داشتن فاکتور rel=prev/next در طراحي سايت آنها و خريدن زمان در نگهداري قواعدها،صاحب هاي سايت،طراحان سايت،و سئو ها بعضي از احساسات قوي(بي پروا)را درباره خبر پوچ دارند.

اينجا چگونه خبر دادن گوگل است:

خانه تکاني بهاره!

همانجوري که ما راهنماي فهرست خود را ارزيابي کرديم،ما تصميم گرفتيم تا rel=prev/next را ديگر ادامه ندهيم.

تحقيقات نشان ميدهد که کاربران محتواي تک صفحه اي،هدف داشتن براي آنکه وقتي ممکن است را دوست دارند اما چندبخش همچنين براي جستجوي گوگل خوب است.بدانيند و چيزي را که براي کابرانتان خوب است را انجام دهيد.

کمي قبل از آن، John Mueller از گوگل جزئياتي را به ما ارائه داد:

ما خبر داده بوديم که ما از rel-next/pre در فهرست درست کردنمان چند سال استفاده نميکنيم،پس ما فکر کرديم ما ممکنه به خوبي مدارک را برداريم.

چرا ناراحتي،ولي؟ سئو هاي برجسته مثل Alan Bleiweiss و Jenny Halasz به تعويق افتادند.

هميشه داريم،هميشه ميخواهيم.هيچ کسي اونجا نميدونه سيستم ENTIRE چه کار ميکنه،يا چگونه انجام ميدهد.بخش هاي در حال حرکت زيادي وجود دارد.پس آنها نياز به علامت هاي تقويتي دارند.فهميدن کمبودها در سيستم آنها کار سختي نيست.

هنگامي که Bleiweiss پافشاري ميکرد که گوگل به علامت هاي تقويتي مثل برچسب هاي لينک هاي رابط فهرست کردن به طور موثر نياز دارد، Halaszاشاره کرد که موتورهاي جستجوي ديگري خارج از اينجا وجود دارد و(شايد با اهميت بيشتر)که اين برچسب ها ممکنه پشتيباني را براي کاربران فراهم کند کساني که به تکنولوژي هايي نظير screen reader براي نشان دادن تکيه ميکنند.

گوگل گفته:"لطفا استاندارد WCAG عوض نکنيد"ديگر موتورهاي جستجوي ديگري وجود دارد و دليل هاي ديگري(مثل دسترسي)شما بايد چيزهايي را در وب سايت هاي خود انجام بدهيد که کاري با گوگل نداشته باشيد.

من براي گوگل براي اشاره نکردن استاندارد دسترسي ناراحتم .

برخي اين رياکاري را برجسته ميکنند.

اگر کاربران محتواي تک صفحه اي را دوست دارند،چرا گوگل نتايج جستجو را بر روي يک صفحه نميگذارد؟

مردم فقط درباره اينکه گوگل از حمايت کردن اين برچسب ها در سئو دست برداشته ناراحت نيستند،آنها فکر ميکنند در حقشان نامردي شده بخاطر اينکه آنها مدارک را براي ساختن اين يک بخش از واسط کاربربا ايمان که آن يک عمل خوبي است سرمايه گذاري کردند.

خوب ديگر چه پروسه هاي گرانبهاي ديگري مهندسين شماها دستور دادند که از آن براي سالها استفاده کنيم که شما براي سالها ناديده گرفته ايد؟

و البته الگوهاي رفتاري وجود دارد.

ترجمه:شوخي اينجا به معني نسبت hreflang است(که ميگه گوگل از صفحه کدام زبان استفاده ميکند) براي گرفتن تبر بعدي است(فقط شوخيه).

چرا بايد مراقب باشيد؟

همانگونه که سيستم هاي جستجو تکامل يافتند،همچنين راهها که ما استفاده ميکنيم يا تکيه ميکنيم بر بالا رفتن تغييرات آن.اين آخرين افزايش يا کاهش نخواهد بود.گوگل براي ارتباطي پوچ عذرخواهي کرده بود و توضيح داده بود که مايل است
با بالا رفتن تغييرات وقتي که آنها پيش رفتند ارتباط برقرار کند.

عکس العمل هاي برجسته که فقط بخاطر قطع حمايت گوگل براي چيزي است به معني اين نيست که اين ممکنه هنوز براي تجربيات کاربران با ارزش نباشه يا توسط ديگر بنيادها سازماندهي شده باشد.گوگل عذرخواهي کرده بود و حمايت کرد که وب مسترها بايد از آن براي دليل هايي نسبت به فهرست دراوردن ها استفاده کنند.فقط مطمئن باشيد که فشار گسترده تري را از بالا رفتن که ممکنه خواه يا ناخواه از قبل براي استفاده کردن آنها تصميم گرفته شده باشد نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/77/





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: