استفاده از صفحات پس زمينه در طراحي وب ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تصاوير تيره و تار

استفاده از اين نوع تصاوير در طراحي سايت ، روش بسيار متداولي در سال 2012 بود.

هنگامي که اين کار به درستي انجام مي شود، مي تواند تاثير بسيار زيادي درجذب افراد به طراحي سايت شما داشته باشد.

تصاوير تار باعث مي شود تا افراد در رابطه با محتوا و زمينه طراحي سايت شما تفکر کنند. تصويري که به طور واضح مشخص نشده باشد، مي‌تواند موجب شود تا بتوانيد ساير مشخصه هاي مورد نظر را راحت تر به طراحي سايت خود اضافه کنيد (بدون اين که نگران اين باشيد که فضاي زيادي را در پس زمينه خود اشغال کرده باشيد).

در حالي که بهره بردن از تصاوير تار مي‌تواند سخت باشد، استفاده از اين نوع تصاوير مي‌تواند تاثير بسزايي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد. هنگام انتخاب يک تصوير اطمينان حاصل کنيد که استفاده از اين تصوير در حالت تار نيز داراي خوانايي مناسب است؛ آيا کاربران مي‌توانند موارد و اطلاعات استفاده شده در عکس را تشخيص دهند؟ تصور استفاده شده چگونه مي‌تواند با پيام و هدف شما هم خواني داشته باشد؟

استفاده از اين نوع عکس ها، بدان معنا نيست که مي‌توانيد از عکس‌هاي ضعيف استفاده کنيد. استفاده از عکس هاي کيفيت بالا حتي هنگامي که قصد استفاده از تصاوير تار داريد نيز داراي اهميت زيادي دارد. تصوير با کيفيت پايين باعث جلب توجه کاربران سايت نمي‌شود، حرفه و تخصص طراحي سايت شما را نيز زير سوال مي برد و همچنين باعث ارسال پيام و هدفي به کاربران مي شود که اکثر طراحان سعي مي کنند از آن دوري کنند.

زوم اين، زوم اوت! (Zoom in, Zoom Out)

بسيار مهم است که تصاوير مورد استفاده را مورد بررسي قرار دهيم؛ به خصوص تصاويري که داراي اندازه بزرگ هستند، بايد سطوح مختلفي از قابليت زوم در آن ها را مورد بررسي قرار دهيم.

چهره، صحنه و ساير موارد به کار رفته در تصوير هنگام استفاده از قابليت زوم به چه صورت خواهند بود؟ آيا رويکرد طراحي سايت شما به اندازه کافي ظريف و دقيق است؟

تصاوير بزرگ و نزديک مي‌توانند بسيار جذاب و گيرا باشند. ممکن است اندازه بزرگ اين تصاوير باعث شود تا جزئيات و دقت در اين تصاوير کمرنگ شود. هم چنين مشاهده اين تصاوير در صفحات دسکتاپ کوچک؛ به‌خصوص در دستگاه‌هاي موبايل ممکن است سخت تر باشد.

بنابراين هنگام استفاده از اين تصاوير پس زمينه، قابليت زوم در آن ها را به صورت دقيق بررسي کنيد. همچنين بخشي از تصوير که براي اغلب کاربران در قسمت بالاي صفحه طراحي سايت نمايان مي شود را در نظر بگيريد. سعي کنيد از قرار دادن اشيا و مواردي که مي‌تواند موجب نقص تصاوير شما شود خودداري کنيد، (براي مثال اگر از تصوير شخصي کامل استفاده مي کنيد، سعي کنيد تا تمامي تصوير به صورت کامل در پس زمينه شما قرار گرفته باشد).

بهتر است تصوير خود را به نحوي تنظيم کنيد که کاربران مورد نظر براي درک تصوير شما مجبور به حرکت دادن موس نباشند. اگر مشخصه هاي کليدي و مهم تصوير خود را از قلم بيندازيد، ممکن است قابليت زوم براي شما کاربرد داشته باشد. اگر چهره ها يا قسمت هاي مهم عکس به سختي قابل تشخيص است، بهتر است براي تشخيص آن از قابليت زوم اين اين استفاده کنيد.

تايپوگرافي

چندين راه براي انتخاب متن در تصاوير بزرگ وجود دارد - متن بر روي تصوير، متن در کنار تصوير و متني که درون تصوير جاي گذاري شده است.

استفاده از متن در تصوير پس زمينه بسيار مهم است. بخش هاي مهم تصوير بايد قابل مشاهده و همچنين متن مورد استفاده بايد خوانا باشد.

براي قرار دادن متن در عکس هاي خود، بهتر است به دنبال فضاهايي در عکس باشيد که به اصطلاح به آن ها "فضاهاي مرده" گفته مي شود و مشخصه هاي خاصي در آن بخش از تصوير وجود ندارد. بهتر است متون خود را در قسمت بالاي عکس قرار دهيد. همچنين سعي کنيد تا عناصري از تضاد يا کنتراست را با رنگ هاي مورد نظر ايجاد کنيد تا بتوانيد توجه کاربران خود را جلب کنيد.

يکي ديگر از گزينه‌هاي مورد استفاده اين است که چندين رنگ خاص را براي متن، در قسمت مشخصي از عکس انتخاب کنيد و متون خود را در قسمت جعبه مانندي يادداشت کنيد و در قسمت خاصي از تصوير پس زمينه خود قرار دهيد.

اهميت تصاوير

گاهي اوقات، تصويري که قصد استفاده از آن را داريد به قدري حائز اهميت است که نمي‌توان تمام، يا بخشي از آن را پنهان کرد. در اين صورت بهتر است متن مورد نظر خود را در بالا، پايين يا طرفين عکس قرار دهيد. اين کار باعث مي شود هم متن مورد نظر در جايگاه مناسبي قرار بگيرند و با توجه به پس زمينه، متن مورد نظر شما نيز داراي فضاي کافي براي جلب توجه کاربران باشد.
يکي ديگر از رويکردهاي پرکاربرد، استفاده از تصوير و متن به صورت همزمان، و ادغام کردن متن به درون عکس است.

اين کار را مي توانيد در طول عکس برداري براي تصاوير ساده و طبيعي تر يا با استفاده از نرم افزار ويرايش عکس انجام دهيد. هنگامي که متني را با تصوير موردنظر ادغام مي‌کنيد، نماد ايجاد شده نبايد سردرگم کننده يا پيچيده باشد. هنگام استفاده از اين روش، سعي کنيد تصوير و عکس را در ساده ترين شکل ممکن و حداقل پيچيدگي نگه داريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/50/





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: