استفاده از صفحات پس زمينه در طراحي وب
نوشته شده توسط : گرگ سفید

استفاده از تصوير به عنوان پس زمينه براي طراحي سايت ، روز به روز ارزش و محبوبيت بالاتري پيدا مي‌کند. شکست دادن تصاوير خوب، کار ساده اي نيست. اين تصاوير باعث فروش بالاي سايت شما و افزايش بازديد مي شوند و همچنين بهترين روش براي نشان دادن محصول شماست.

 

اما جمله بالا به آن معنا نيست که مي توانيد از هرگونه تصوير قديمي استفاده کنيد.

بايد از چه نوع تصويري استفاده کرد؟

عوامل مختلفي وجود دارد که به هنگام برنامه ريزي براي طراحي تصوير وب سايت خود بايد آن ها را در نظر بگيريد - سايز و اندازه، رنگ، منظم بودن تصوير و فضاي قرار گيري آن.

قانون شماره 1

هنگام استفاده از عکاسي، به خصوص عکس هاي بزرگ اين است که کيفيت عکس حائز بيشترين اهميت است.لزومي نيست تا تنها از عکس هاي مستطيلي شکل استفاده کنيد؛ بلکه تنها کافيست تا از بهترين و مناسب ترين عکس هاي موجود براي يک پروژه طراحي سايت استفاده کنيد. عکس ها همواره بايد داراي بالاترين کيفيت، وضوح بالا (بدون پيکسل کردن) باشد. با اين وجود بايد زمان بارگذاري و بهينه سازي تصوير را نيز در نظر داشته باشيد، تا اين دو عامل زمان زيادي از کاربران وب سايت شما نگيرد. اطمينان حاصل کنيد که به تصاوير شما به درستي بهينه سازي شده است و داراي اندازه و سايز مناسب مي باشد؛ به طوري که هنگام بازديد افراد از سايت شما، دچار مشکلات بارگذاري تصاوير نشويد.

تصاوير پس زمينه، مي بايستي پيامي را که سايت شما سعي در انتقال آن دارد، تصوير سازي کند. استفاده از يک تصوير زيبا کافي نيست؛ بلکه تصاوير مورد استفاده بايد با محتواي طراحي سايت شما هم خواني داشته باشد.

به قالب بندي تصاوير خود به خوبي فکر کنيد.

آيا تصوير مورد استفاده شما مورد علاقه اکثريت افراد است؟ برخي از بهترين  طراحي وب سايت ها که بر اساس تصاوير موجود آن ها را دسته بندي کرده ايم شامل تصاويري از چهره ها و پس زمينه هاي زيبا، محصول شرکت و تصاويري از صحنه هاي قابل توجه است.

آخرين و کم اهميت ترين موردي که هنگام تصميم گيري در رابطه با تصوير پس زمينه خود بايد آن را در نظر بگيريد، قرار دادن نوشته يا لوگوي شما در تصوير پس زمينه است. به غير از موارد ذکر شده، قصد نمايش چه مواردي در پس زمينه خود را داريد؟ آيا فضاي مورد نظر طراحي سايت در کنار آن براي قرار دادن اين اطلاعات وجود دارد؟

هنگام ساخت تصوير، همواره اين سوالات را در ذهن داشته باشيد. اگر مي خواهيد فضاي تاريک يا روشن را براي نوشته هاي خود در نظر بگيريد، اين فضا نبايد تضاد زيادي با ساير فضا هاي طراحي سايت داشته باشد. در بسياري از موارد، بهتر است از قرار دادن متن يا لوگو در قسمت بالاي تصوير خودداري کنيد.

رنگ

تصميم‌گيري در مورد تون (Tone) عکس، يکي از اولين انتخاب ها در طول اين مسير است.

آيا قصد داريد از تصاوير زنده و پر جنب و جوش استفاده کنيد؟ يا ترجيح مي دهيد که تنها از تناژ سياه و سفيد در تصاوير طراحي سايت خود استفاده کنيد؟ پاسخ سوالات بالا بستگي به حال و هواي وب سايت شما و پيام و هدف مورد نظر شما دارد. از تصاوير رنگي براي نشان دادن زندگي، پويايي صحنه هاي زيبا استفاده کنيد. عکس هاي سياه و سفيد مي تواند روشي دراماتيک براي نشان دادن افراد يا چهارچوب‌هاي ثابت باشد.

بهتراست تا در رابطه با ميزان روشنايي تصاوير پس زمينه خود نيز تصميم گيري کنيد. مي‌توانيد از تصاوير خنثي، يکنواخت يا تصاوير پس زمينه با کيفيت بالا و تضاد کم تر استفاده کنيد. اين نوع از جاذبه هاي رنگي به شما اجازه مي دهد فضاي بيشتري در پس‌زمينه‌ي طراحي سايت خود در اختيار داشته باشيد و متن مورد نظر خود را راحت تر به آن اضافه کنيد. در عين حال، استفاده از اين تصاوير نسبت به تصاوير سياه و سفيد داراي تفاوت هايي است. هنگام استفاده از تصوير يکنواخت، بهتر است نوع تصوير خود را با توجه به زمينه و معاني رنگ در نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/48/





:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: