25 نکته براي بهينه سازي وبلاگ براي خوانندگان و موتورهاي جستجو ( قسمت دوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2) فقط به طرح رنگ بد ، نه بگو

در حالي که يک رنگ صورتي داغ با رنگ سبز رنگ آهک ممکن است مورد علاقه شما باشد، آنچه را که خوانندگان شما انتظار دارند، در نظر بگيريد. اين طرح رنگي ممکن است کاملا بر روي يک سايت شايعه سازي براي نوجوانان کار کند، اما به عنوان وبلاگ شرکتي براي يک شرکت کت و شلوار مردانه، به شدت براي سئو نا متعارف است.

به همين ترتيب، گيمرها از هيچ چيز به جز يک پس زمينه سياه بر روي يک وبلاگ ايکس باکس 360 استفاده نمي کنند، اما در سايت والدين يا سايت حاملگي به نظر مي رسد ترسناک است. بنابراين در حالي که شما با رنگ ها يي متفاوتي را امتحان مي کنيد تا ترکيب خوبي براي وبلاگ خود پيدا کنيد، به خاطر داشته باشيد که تجربه کاربر و انتظارات آن را براي سئو در نظر ميگيريد.

3) RSS من!

مطمئن شويد که RSS شما موجود است. بسياري از راه حل هاي وبلاگ نويسي ميزبان به صورت خودکار Rss در دسترس ندارند، بنابراين شما بايد آن را به عنواني فاکتوري از سئو اضافه کنيد. و هنگامي که شما آن را اضافه کرديد، اطمينان حاصل کنيد که اين لينک هاي RSS در يک نقطه واضح است.آن ها را بعد از آخرين 20 پست جديد خود در پايين صفحه فهرست قرار ندهيد يا آنها را در يک صفحه جداگانه «درباره ما» پنهان نکنيد. همه ي اين لينک هاي اشتراکي مناسب را در نوار کناري خود قرار دهيد، دقيقا همان جايي که مردم براي آنها جستجو مي کنند. اگر از Feedburner در حال حاضر استفاده مي کنيد، به گزينه جديد MyBrand خود که به شما اجازه مي دهد فيد خود را براي يک تجربه کاربري و براي سئو مهيا کنيد، نگاهي بيندازيد.

4) پيشنهاد RSS و دکمه به اشتراک گذاري

بله، هنگامي که مردم مي خواهند به وبلاگ بپيوندند، اغلب آنها به دنبال آرم نارنجي Rssو آرم هاي جمع کننده ي استاندارد مانند Bloglines مي گردند. بنابراين بيشتر زمان صرف کردن براي اضافه کردن محبوب ترين ها به وبلاگ خود است ،مي ارزد ، به طوري که بازديد کنندگان به راحتي مي توانند اشتراک خود را با يک کليک بدون نياز به تلاش زيادي در بخشي از آن انجام دهند . اگر اشتراک گيري خود را سخت کنيد، اکثر فقط به دردسر نخواهند خورد. FeedButton يک سرويس ارائه مي دهد که به شما امکان مي دهد تا چندين RSS aggregator و feed reader را با يک دکمه رولپردازي تک گسترش دهيد و سئو کنيد.

5) ارسال پست از طريق ايميل

برخي افراد فقط RSS را دريافت نمي کنند. بنابراين آن را با ارائه يک گزينه براي به دست آوردن پست هاي وبلاگ خود از طريق ايميل انجام مي دهيم . محبوب ترين سرويس براي انجام اين کار به صورت خودکار FeedBlitz است، اگرچه ابزارهاي ديگري نيز براي اين فاکتور سئو وجود دارد.

6) تصميم گيري در مورد منابع کامل يا جزئي

آيا شما ارائه خود را کامل انجام ميي دهيد يا بصورت جزئي؟ اين يک ترجيح شخصي است و اغلب به فضاي بازاري که شما در آن وبلاگ داريد ، بستگي دارد . يکي از گزينه ها اين است که دو قسمت را ارائه دهيد، که يکي از آنها يک فيد کامل با پشتيباني تبليغاتي باشد، با يک آگهي شامل RSS ، و ديگري يک کپي از قطعه بدون تبليغ و آگهي، که در آن خوانندگان تبليغات را نمي بينند، اما بايد در واقع در هنگام ورود ، وبلاگ شما را بصورت کامل مشاهده کنند. اما اين اغلب به ترجيح شخصي و ترجيحات خوانندگان شما بستگي دارد.

7) قطعه / توضيحات محرمانه را بنويسيد

اگر شما از قطعه هاي RSS خود استفاده مي کنيد، مطمئن شويد که آنها را مجذوب مي کنيد يا خوانندگان را با يک cliffhanger ترک کنيد تا آنها را تشويق کنيد تا براي ديدن ادامه مطالب کليک کنيد و متن کامل را بنويسيد. اين کار باعث مي شود خوانندگان بيشتري از نوشته هاي شما استفاده کنند تا اينکه بصورت پيش فرض از تعدادي جمله در اول پست در وبلاگ به عنوان قطعه استفاده کنيد. از چکيده هاي خود براي ايجاد علاقه مندي و "کليک کردن" استفاده کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/36/





:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: