8 نوع متفاوت از وب سايت ها و نحوه ي طراحي آن ها ( قسمت سوم )
نوشته شده توسط : گرگ سفید

4. بلاگ ها

بلاک ها به طور منظم شامل مطالبي در رابطه با به روزرساني مقاله ها، عکس‌ها و فيلم‌ها است. وبلاگ ها کار خود را با محتواي شخصي و غير رسمي شروع کرده اند و در مقايسه با طراحي سايت هاي مجله مانند، حالتي شخصي تر و کوچک تر دارند. اما از زمان گذشته تا اکنون، تغييرات زيادي در وبلاگ ها رخ داده است و هم اکنون وبلاگ ها جزئي اصلي از تجارت برندها محسوب مي شود و اکثر تجارت ها داراي وبلاگي براي خود هستند. افزودن محتواي تخصصي شده به وبلاگ ها، اعتبار آن ها را افزايش مي‌دهد و اگر شخصي به صورت انفرادي وبلاگي را اداره مي کند، اعتبار و ارزش اين فرد به صورت قابل توجهي افزايش پيدا مي کند. وبلاگ ها هم چنين فضايي را براي پست هاي قرار گرفته بر روي فضاي مجازي و کمپين هاي ايميل مهيا مي سازند.

اما، وبلاگ ها مي توانند امري چالش برانگيز براي شرکت‌هاي کوچک تر باشند. اطمينان حاصل کنيد که قبل از اقدام براي راه اندازي وبلاگ، تيم و استراتژي مخصوص به خود را براي نگهداري محتويات و مقالات وبلاگ داشته باشيد. در واقع اگر قرار است وبلاگ نااميد کننده‌اي تاسيس کنيد، بهتر است ايده استفاده از آن را از ذهن خود خارج کنيد و کار خود را با انتشار ويدئو و تصاوير مرتبط ادامه دهيد.

وب سايت وبلاگ مانند Nourish Eats

اين طراحي سايت ،قالب خود را به صورت ساده حفظ کرده است و بر روي محتواي قرار گرفته بر روي وبلاگ تمرکز کرده است. به جاي استفاده از اسلايدر در قسمت بالاي صفحه، اين طراحي سايت از اسلايدر چرخان در قسمت راست کمک گرفته است، که دسته بندي ها و کتگوري هاي متفاوت وب سايت را نمايش مي دهد. اين اسلايدر، محتوا را به صورت تازه حفظ مي کند و کاربران را به مشارکت بيشتر با وبلاگ تشويق مي‌کند. کاربران مي‌توانند در هر نقطه از طراحي سايت ، عمليات نويگيشن را انجام دهند يا از فلش هاي استفاده شده براي برگشتن به قسمت‌هاي پيشين يا قسمت هاي بعد استفاده کنند.

5. وب سايت‌هاي پورتوفيلو يا نمونه کارها

اين طراحي سايت ها به متخصصان خلاق اجازه مي دهد مکان هاي بيشتري براي نمايش بهترين کارها و نمونه کارهاي خود داشته باشند. اين نوع وبلاگ ها براي هنرمندان و نويسندگان، طراحان، فيلمسازان، سازندگان وسايل خانگي و ... مناسب است.
همان‌طور که نمونه کارهاي خود را ايجاد مي کنيد، نيازي نيست تا تمامي پروژه هاي خود را به صورت تکي بر روي وبلاگ قرار دهيد؛ بلکه تمرکز خود را بر روي ايجاد دسته بندي هايي قرار دهيد که کار شما را به صورت احسن به نمايش مي گذارند. اين طراحي سايت ها، خلاقيت بيشتري در خود گنجانده اند. بنابراين اين گونه طراحي سايت‌ ها مکاني مناسب است که تلاش کنيد قالب‌هاي بي‌همتا به وب سايت خود اضافه کنيد و ويژگي‌هاي جالب و متمايزي را در آن به کار بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/165/





:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: