نوشته شده توسط : گرگ سفید

تغيير اجتناب ناپذير است! من مي دانم که اين سه کلمه قديمي و خسته کننده هستند و در زمان هاي دور استفاده شده اند. اما، آنها همچنان حقيقتا به خصوص در مورد اينترنت به دليل آنکه يکي از ناپايدارترين رسانه ها هستند، حقيقت دارند. آنچه در فلاش افزايش مي يابد در هيچ زمان ناپديد مي شود. جاي تعجب نيست که چرا بسياري از وب سايت ها به طور دائمي براي طراحي سايت مجدد انتخاب مي کنند تا در بازي بمانند. طراحي سايت مجدد در حال حاضر يک صنعت پر رونق است و اين از ناداني ما است که همين طور آن را ناديده بگيريم. به دلايل مختلف، آيا رشد و يا طراوت  با طراحي سايت مجددا همراه شده است؟ صنعت اينترنت به ناچار تغيير مي کند. آيا شما براي طراحي سايت دوباره آماده هستيد يا فقط به عقب مي نشينيد و ديگران را مجاز مي بينيد؟

 

دوباره طراحي کردن براي خودتان را متوقف کنيد !

جدي گفتم! مهم نيست که چه اتفاقي بيفتد، اجازه ندهيد که قاضي نهايي کار شما باشيد. شما يک وب سايت را براي راحتي خود طراحي سايت مجدد نميکنيد. شما رنگ دکمه را از رنگ آبي به رنگ قرمز جايگزين نمي کنيد زيرا شما آبي را دوست نداريد. شما اين کار را مي کنيد زيرا شما مي خواهيد خوانندگان سايت شما و شما را در طراحي مجدد وب سايت ها قدرداني کنند. شما آن را براي مخاطبان خود انجام مي دهيد. آيا اين مسئله شفاف است؟

"در ميان برخي از مواردي که اشاره شده است، آيا هيچ انسان پويا از عملي وجود دارد، که به تعيين جنبه از بيان شورش جمعي فردا کمک کند؟ اين سوال را درک کنيد و بدانيد که براي ايجاد مخلوقات زيبا به خاطر ارزش زيبايي شناختيشان ، فردا هيچ اهميت اجتماعي نخواهند داشت،ونسبت به احساسات عاطفي خود ، بي احساس خواهد بود. هر دوره حاوي شرايطي براي ايجاد يک شورشي است. "~ Piet Zwart.

نظرات ديگران

دفعه بعد، زماني که شما براي طراحي سايت دوباره طراحي کرديد، قبل از اينکه زندگي کنيد، از دوستان و خانواده تان بپرسيد که آيا طراحي دوباره مناسب شرايط است يا خير؟ ببينيد، من مي دانم که با استفاده از يک گروه از کاربران غيرممکن است که شما نتايج دقيق تست رابه دست آوريد ، اما شما مي توانيد با افکنده کردن افکار خود به آن نزديک شويد. اجازه بدهيد به شما يک داستان بسيار جالبي بگويم. اگر چه اين به طراحي مجدد وب سايت مربوط نمي شود بلکه از نظر معنا به يکديگر نزديک هستند:

قبل از راه اندازي Google Wave براي عموم،  Waveآن را براي مجموعه کارکنان خود منتشر کرد. اين کارکنان به اصطلاح گوگل که موج آزمايش را آزمايش کردند، يک دسته عظيم از نجيب زاده ها بودند که مي توانستند با دلايل آشکار مرتبط با موج باشند. هنگامي که افسر ارشد گوگل متوجه شد که Wave در حقيقت موجها را در محوطه دانشگاه اش منتشر مي کند، تصميم گرفتند Google Wave را براي عموم آزاد کنند. نتيجه، همانطور که همه ما آن را مي دانيم، فاجعه آميز بود. گوگل تصريح کرد که کارمندانشان مانند عموم مردم هستند که از Google Wave پس از انتشار عمومي خود استفاده خواهند کرد. اين مورد مناسبي نبود و از همين رو  Google Wave از ابتدا سقوط کرد.

 

آيا معناي آن را دريافت کرديد؟ هنگامي که يک محصول جديد را طراحي ميکنيد ، خود را در جاي مخاطبان نگذاريد. مطمئنا شما آن را خراب مي کنيد !

روح وب سايت خود را از دست ندهيد

يک وب سايت 10 روزه مي تواند براي طراحي مجدد چندگانه برود بدون اينکه درمورد از دست دادن بازديدکنندگان يا هرچيز ديگري فکر کند .  اما اگر وبسايت خود را با پايه بازديد کننده متعهد کند، طراحي مجدد بايد به طور جدي برنامه ريزي شود. هنگامي که مطمئن هستيد طراحي مجدد وب سايت شما ضروري است، پس مطمئن شويد که شما يک طراحي را انتخاب مي کنيد که تغيير ظاهر وب سايت شما را تغيير مي دهد اما نه احساس آن. بايد فهميد که روح وبسايت براي حفظ پايه کاربر قديمي حتي بعد از باز شدن وب سايت با نگاه کاملا جديد اهميت دارد.

 

بازنويسي وب سايت نبايد چنين باشد که بازديدکنندگان منظم بايد وقت بيشتري را براي درک مکان جديد محتواي مورد علاقه خود صرف کنند.

 

ادامه دارد

 

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/26/



:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

Piracy / DMCA

به روزرساني "Pirate" سايتهايي را هدف قرار داد که قوانين حق تکثير سئو را نقض ميکنند. گوگل تحت فشار اتحاديه صنايع ضبط صنعتي آمريکا (RIAA)، افراد قدرتمند و دستگاه هاي دولتي هاليوود، سايت هايي را که تعداد زيادي از درخواست هاي "حذف" ديجيتال هزاره (DMCA) را دريافت کرده اند، مجازات مي کند.

بعيد است که بيشتر سايتها بايد با اين مسائل سئو مقابله کنند، اما شما بايد هر گونه اعلانهاي حذف DMCA را که در حساب کنسول Google Search شما نشان داده ميشوند، مديريت کنيد.

 

در مورد به روز رسانيPirates سئو در مقوله هاي زير بيشتر بدانيد:

  • گوگل: به روز رساني Pirate
  • حقوقي: حق نسخه برداري

آگهي / طرح بالا سنگين

آيا شما تا به حال در يک سايت بوده ايد و پيدا کردن محتواي واقعي سئو در ميان تعداد زيادي از تبليغات برايتان سخت بوده است؟ گوشت گاو کجاست؟

 

اين چيزي است که الگوريتم طرح بندي صفحه بايد به آن اشاره کند. اغلب به عنوان Top Heavy اشاره مي شود، اين مجازات براي سايت هايي است که تجربه کسب کردن کاربر را با قرار دادن بيش از حد تبليغات قبل از محتواي سئو، محروم مي کنند. بنابراين کاربران خود را براي محتواي تبليغاتي جستجو نکنيد.

تظاهرات نفوذي نيز موضوعي است که گوگل عليه آن هشدار داده و اقداماتي را انجام داده است:

جريمه تبليغات غول پيکر گوگل در حال حاضرفعال است

گوگل مجازات هاي بينظيري را براي سرقت از طريق تلفن همراه فراهم کرده است.

لينک هاي پرداخت شده

گوگل خود را ممنوع اعلام کرد، همچنين گوگل ژاپن زماني که اين بخش به خريد لينک رسيد براي 11 ماه ممنوع اعلام کرد.

اين مدت طولاني تر از J.C.penny در سال 2011 (سه ماه) مجازات شد. اما J.C.Penny پس از اينکه خريد پيوند پرداختش در سراسر يک مقاله غول پيکر نيويورک تايمز پراکنده شد، مجروح شد. چند فلوسايت بزرگ آنلاين هم انجام داد. و Overstock از طريق يک مقاله وال استريت ژورنال چکش کرد.

بحث در مورد اين است که آيا گوگل بايد به شدت عليه کساني که پيوندها را به مدت چندين سال خريداري و فروش مي کنند ادامه دهد!  خط پايين اين است که براي رتبه بندي در گوگل، شما بايد از قوانين گوگل پيروي کنيد - و يکي از قاعده هاي آن مي گويد خريد و فروش لينک ها به گونه اي نيست که به اعتبار رتبه بندي موتورهاي جستجو برسد.

 

اگر تصميم گرفتيد قوانين گوگل را ناديده بگيريد، اگر به دام افتاديد ، بهتر است به فکر رحم باشيد . و اعتقاد ندارم به برنامه هايي که به شما مي گويند که لينک هاي پرداخت شده شما غير قابل کشف است. اينگونه نيستند، مخصوصا وقتي که بسياري از آنهايي که بي سر و صدا قرار دارند، آنها توسط احمقانه ها اجرا مي شوند.

در مورد Bing، رسما، براي لينکهاي پرداختي جريمه نميشود، اما در تمرينات خنثي است.

 

رده زير داراي پست هايي با اطلاعات بيشتر در مورد لينک هاي پرداخت شده است:

 

پيوند ساختمان: پيوند پرداخت شده

VL: اسپم پيوند

به نظر شما با کمک نرم افزارهاي خودکار، وسوسه اي براي اجرا و حذف لينک در انجمن ها و وبلاگ ها، همه با متن بسيار بهينه سازي شده (مانند "Louis Vuitton Handbags 2013")ايجاد ميشود؟

شما اشتباه ميکنيد

شما همچنين سئو را انجام نمي دهيد، اما متاسفانه، همه افرادي که از اسپم متنفر هستند، اين احساس را مي کنند که سئو چيست؟ بنابراين سئو ها با اشتياق از شما متنفر هستند

 

اگر با آن پيش برويد، بيشتر لينک ها آن اعتباري که شما درباره آن فکر مي کرديد، به شما نمي دهد. در نهايت، شما ممکن است خود را بسيار نزديک به يک مجازات پيدا کنيد.

 

اين مجازات در اين نسخه از جدول با توجه به تلاش هاي گوگل در خنثي سازي و مجازات اسپم لينک و به ويژه پرتاب به روز رساني "penguin" ساخته شده است.

اگر شما از طرف سختي گرفتار شده ايد يا اگر يک شرکت سئو "پرواز" شبانه سايت شما را در به راحتي و با گول زدن از شما گرفت ، مي توانيد اين لينک ها را در هر دو Google و Bing به اميد رستگاري و شروع تميز رد کنيد.

اطلاعات بيشتر و رستگاري

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد اسپم ها، شما ممکن است اين دسته را بررسي کنيد: اگر به دنبال رستگاري هستيد، اينجا در مورد نحوه اعمال يا حذف جريمه ها و نحوه درخواست بازپس گرفتن از گوگل راهنمايي مي شوديد:

جستجوگرها: هرزنامه

گوگل: مجازات

گوگل: پيوند Disavow

گوگل: به روز رساني پنگوئن

فرم درخواست مجدد بينگ

يک کپي مرجع از جدول تناوبي دريافت کنيد

تبريک مي گويم! اگر شما از ابتدا از طريق خواندن اين راهنما کار ها را انجام داده باشيد،به خوبي انجام شده است! ما همچنين براي شما پاداشي داريم.

 

در ادامه مي توانيد به صفحه دانلود برويد و شما مي توانيد يک نسخه PDF از جدول دوره اي از عوامل موفقيت جستجوگرها مناسب براي چاپ، فريم و يا فقط مرجع آينده پيدا کنيد. شما همچنين مي توانيد تصاويري را که مي توانيد در سايت خود جاسازي کنيد پيدا کنيد.

 

بهترين شانس با تلاش هاي شما در مورد سئو !!

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/25/



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تا کنون، ما درباره سيگنال هاي مثبت سئو که مقياس دوره اي از عوامل موفقيت جستجوگر را تشکيل مي دهند بحث کرده ايم. اما برخي از عوامل منفي سئو نيز براي جلوگيري از آن وجود دارد. فقط تعداد بسيار کمي از افراد که تصور مي کنند در موتور جستجو اسپم انجام دادند ، درست فکر ميکنند.
اسپم کردن بطور تصادفي به سختي پيش مي آيد . موتورهاي جستجو تا قبل از تصميم گيري در مورد اينکه آيا شخص سزاوار مجازات سخت است، به سيگنال هاي مختلف نگاه مي کند.

 

بياييد درباره چيزهايي صحبت کنيم که نبايد انجام داد!

محتواي نازک يا کم عمق

گوگل در ماه فوريه 2011 نتايج شکايت در مورد جستجوي ضعيف گوگل برنامه اي به نام پاندا را بروز رساني کرد. پاندا اهدافي است که با محتوا يا محتواها "نازک" يا "کم عمق" توصيف شده است و محتواي آن ناقص است.
اين مجازات سطح دامنه اهداف سايت ها را با ميزان غالب محتواي به اصطلاح هدف قرار مي دهد و اساسا رفتار آن به شيوه اي است که با روش هاي اسپم آشنا رفتار مي کند.
امروزه ديگر مسئله اين نيست که آيا محتوا به سادگي مرتبط است يا نه، بلکه اين است که آيا براي کاربر ارزشمند است يا نه.

براي کسب اطلاعات بيشتر در مورد اين، به برخي از مقالات ما در رده زير مراجعه کنيد:

پنهان کاري

بياييد در مورد پنهان کردن پيچيده صحبت کنيم. چگونه سايت خود را طوري جعل کنيد که طوري که موتورهاي جستجوآن را نمايش مي دهند ، يک نسخه کاملا متفاوت از يک انسان را ببينيد؟

اين مخفي کردن ناميده مي شود. موتورهاي جستجو واقعا آن را دوست ندارند اين يکي از بدترين چيزهايي است که مي توانيد براي سئو انجام دهيد. با اين حال، گوگل حتي خود را براي مخفي کردن ممنوع کرده است. به طور جدي.
در حالي که اکثر افراد بعيد به نظر مي رسند که به طور تصادفي يک موتور جستجو را اسپم کنند، بر خلاف آن ،در مورد پنهان شدن اينگونه نيست. به همين دليل اين مجازات سنگين براي پنهان کردن سايت وجود دارد . اين يک طعمه و سوئيچ است، و آن را به عنوان يک تلاش عمدي براي دستکاري نتايج جستجو مي دانند.

کلمات کليدي پر کردن

اين يکي از قديمي ترين تاکتيک هاي اسپم سئو در کتاب است، اما هنوز هم استفاده مي شود و موتورهاي جستجو هنوز آن را دوست ندارند. موتورهاي جستجو مي گويند از کلماتي در متن خود استفاده کنيد که ميخواهيد به خاطر آنها در موتور هاي جستجو پيدا شويد. خوب، من اين کلمات را دوباره و دوباره استفاده خواهم کرد! حتي 100 بار در يک رديف؟ آيا اين براي google کار ميکند؟

در واقع، نه، اينطور نيست. اين "کلمات کليدي" است و مي تواند شما را مجازات کند.
چه موقعي زياده روي است؟ پاسخ درستي در اينجا وجود ندارد، اما شما واقعا بايد به شدت زياد اين کار را انجام دهيد تا اين مجازات شامل حال شما شود. به احتمال زياد اين اتفاق ممکن است براي غير سئوکار ها که هيچ راه بهتري بلد نيستند و تصميم به بارگذاري يک کلمه چند بار در يک رديف،و معمولا در پايين صفحه وب ميگيرند ، بيفتد.

متن پنهان

هنگامي که شما به نوشتن کلمه هاي کليدي تصميم مي گيريد، فکر بعدي شما احتمالا اين است که "چرا من تمام اين متن را مخفي نمي کنم که هيچ انساني قادر به ديدن آن نباشد؟" شما ممکن است متن را سفيد کنيد، روي يک پس زمينه سفيد در اين حالت متن شما ديده نمي شود. با انجام اين کار، يک موتور جستجو اسپم مي شود.

موتورهاي جستجو چيزهاي پنهاني را دوست ندارند. آنها مي خواهند هرچيزي را که کاربر مي بيند ، ببينند . متن را مخفي نکنيد، چه با استفاده از سبک ها،چه با استفاده از فونت ها، صفحه نمايش: هيچ کدام و يا هيچ وسيله اي ديگر به اين معني نيست که کاربر معمولي آن را نمي بيند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/24/



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تصاوير مورد استفاده بايد يک تاثير بصري قوي داشته باشند، چه در مورد رنگ و چه پيامي که ارسال مي کنند. و هنگامي که من مي گويم تاثير به معني طيف رنگي از رنگ ها و ايده هاي جمع شده به صورت گرافيکي است که بر محتواي شما تاثير نمي گذارد. در نهايت به شما بستگي دارد که آيا مي خواهيد از گرافيک در طراحي سايت مينيماليست خود استفاده کنيد يا نه. رنگ منحصر به فرد نيز در صورتي که به صورت عاقلانه استفاده شود، تأثيري قوي خواهد داشت.

 

قابهاي منحصر به فرد به بهترين صورت کار مي کنند

به منظور ايجاد علاقه بصري شما نياز به کار بر روي قالب درست داريد . ممکن است زمان بيشتري براي ايجاد يک قاب براي طراحي سايت مينيمالي گذاشته شود زيرا شما بايد هنگام ايجاد سلسله مراتب توجه داشته باشيد. قبل از ساخت قالب براي طراحي سايت شما، شما بايد تصميم بگيريد که کدام محتوا ضروري است و نمي تواند اول از همه حذف شود، بنابراين اولويت بندي بايد وجود باشد. شما همچنين بايد درباره هم ترازي فکر کنيد و سپس تعادل خاصي را در طراحي سايت خود ايجاد کنيد.

در مورد قابليت استفاده فراموش نکنيد

در نهايت اين مهم ترين چيز است – کاربر هنگام استفاده از سايت شما چه حسي دارد بله، بايد ساده، شسته و ريز و شيک باشد، اما در عين حال نبايد ناوبري را نيز فراموش کنيد. سعي کنيد در مورد ناوباري نو آوريي به خرج ندهيد. افراد با استفاده از نوار بالا يا چپ به مرور هدايت مي شوند و زماني که آنها با چيز جديدي مواجه ميشوند ، ممکن است گاهي اوقات گيج شوند. اين يک قانون اثبات شده نيست . هنگامي که مطمئن شديد ناوبري شما ساده است، پيش برويد و آن را در وب سايت خود قرار دهيد. فقط به ياد داشته باشيد که انواع مختلفي از کاربران وجود دارد و برخي از آنها ممکن است دوستانه نسبت به اين نوع تغييرات واکنش نشان ندهند .

درباره رنگ ها و کنتراست

بعضي از طراحان به عنوان يک انتخاب براي طراحي سايت مينيماليستي خود به سياه و سفيد ساده يا سفيد ميپردازند. من مي گويم هر رنگ رنگين کمان را مي توان براي طراحي سايت استفاده کرد تا زماني که آن بر محتواي شما تاثير گذار نباشد . رنگ مي تواند هر دو را انجام دهد – باعث توجه بيشتربه محتويات وبسايت شود يا باعث شود مطالعه و تمرکز روي آن غير ممکن باشد، بنابراين اين يک انتخاب مهم است. قبل از تصميم گيري در مورد رنگ، کمي بيشتر فکر کنيد.

سعي کنيد هنگام اجراي طرح خود با رقبا بازي کنيد. اين ميتواند به شما کمک کند به برخي از محتويات يا اطلاعاتي را که لازم داريد به آن ها اشاره کنيد و آن را آسانتر بيان کنيد از ظاهر کمک بگيريد. اگر تصميم به استفاده از فضاي سفيد و خالي بيشتري براي طراحي سايت مينيماليستي که رسايي داشته باشد را داريد، بايد کنتراست را اضافه کنيد.

در نهايت به شما و تصور شما بستگي دارد که چگونه طراح وب سايت خود را طراحي مي کنيد. اما من به شدت توصيه مي کنم که شما از قوانين خاصي که قبلا ثابت شده اند که موفقيت آميز اند استفاده کنيد اگر شما مي خواهيد يک طراحي سايت خوب داشته باشيد، به ويژه اگر شما هنوز مطمئن نيستيد که چگونه شما مي خواهيد وب سايت خود را به پايان برسانيد.

اين ها بعضي نکات ضروري منحصر به فرد براي طراحي سايت بودند، اما من مي دانم که ممکن است برخي از آنها را در اين متن جا انداخته باشم و گفتن آنها را فراموش کرده باشم، از اين رو در پست هاي بعدي من با راهنمايي هاي بيشتري در خدمت شما خواهم بود .

موفق باشيد به همه طراحان خلاق که اين متن را ميخوانند !

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/23/



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

مينيماليسم هميشه يکي از چيزهايي است که بيشتراوقات توجه من را به خود جلب ميکند چه در مورد طراحي داخلي، افراد، مد و يا طراحي وب باشد. هنگامي که شما به دنبال اطلاعات هستيد مثلا در اينترنت ، ممکن است به دليل جريان تبليغات يا چيزهاي مختلف ، طرح هاي رنگارنگ و پيچيده اي که در هنگام مرور يک وبسايت وجود دارد اذيت شويد در حالي که به دنبال مطالب مهم تري هستيد . اين چيزي است که بايد در هنگام طراحي يک چيز جديد براي پست کردن در اينترنت، در ذهن طراح سايت وجود داشته باشد .

 

همانطور که در هر دامنه حرفه اي ديگراينطور است، در طراحي سايت هم تمرين همه‌چيز را بهتر و عالي تر ميکند ، مگر اينکه شما يک نابغه باشيد .به همين دليل، اگر کسي در مورد ظاهر وب سايت آينده خود مطمئن نيست، پس براي انجام آن، يک تحقيق جامع ضروري است.

من نمي توانم ايده هاي طراحي را ارائه دهم زيرا احتمالا اين ايده ها متناسب با ايده هايي که در ذهن افراد طراح ديگراست نخواهد بود.اما من مي توانم با چند نکته به آنها کمک کنم تنها با چند نکته در موردطراحي سايت هاي تميز و مينيمال، جايي که محتوا چيزي است که غايب است، زيرا در پايان اين مهمترين خروجي وب سايت است. آيا ميدانستيد که طراحي مينيماليستي چندين دهه پيش در سوئيس به کار گرفته شده است که از طريق طراحي گرافيکي، موسيقي، ادبيات، نقاشي و در نهايت طراحي سايت به رسانه ها اعمال مي شود؟ و حالا به نکات توجه کنيد :

سعي کنيد از اصل اطاعت کنيد - کمتر بيشتر است

اين اصل در مينيماليسم ضروري است و بدون آن - اين نوع طراحي قابل قبول نخواهد بود. اجتناب از طراحي فراوان، با تعداد زيادي از عناصر که در واقع واقعا مورد نياز نيستند. اگر چه شما مي خواهيد طراحي به بهترين شکل و متفاوت ازديگران بنظر برسد به اين معنا نيست که شما بايد آن را با عناصر غير ضروري تزئين کنيد. اين همچنين براي محتواي شما در وب سايت شما اعمال مي شود. از اطلاعات بيش از حد ارائه شده به روش هاي مختلف اجتناب کنيد. هر مطلب را يکبار اما به روش صحيح بيان کنيد .

روي محتواي خود تمرکز کنيد

علاوه بر انتخاب عاقلانه محتوا در وب سايت ، شما همچنين بايد توجه داشته باشيد که چگونه اين محتوا ارائه شده است. انتخاب فونت مناسب که به صورتي خوب ظاهر مي شود اما در عين حال باعث بهم خوردن طراحي شما نمي شود بسيار مهم است. خوشبختانه اينترنت مجموعه اي جالب و سرگرم کننده از فونت هاي مختلف براي استفاده شما ارائه مي دهد. شما فقط بايد با صبر و حوصله وبسايت خود را بطور مناسب طراحي کنيد .

فضاي سفيد مقدس

اين احتمالا يک تعريف غريب براي يک اصل است اما واقعا مهم است. فضاي بيشتر فضاي سفيد کمتري دارد و اين چيزي است که واقعا در سايت ها کمتر طراحي شده است. نگران نباشيد ، آن را ترک کنيد، در عوض بر برخي از عناصر جالب تمرکز کنيد که مي توانند آن را در صورت لزوم پر کنند. فضاي سفيد باعث مي شود کاربر محتواي آن را آسانتر کند و مطمئن هستم که اين چيزي است که هر طراح به دنبال آن است.

از گرافيک با تاثير قوي استفاده کنيد

استفاده موثر از گرافيک در يک طراحي وب تميز گام ديگري براي برداشتن است. اگر شما بسيار هنرمند هستيد و مشتاق هستيد از گرافيک و تصاوير مختلف در طراحي سايت خود استفاده کنيد، آن را عاقلانه انجام دهيد. تمام ايده هاي خود را به يک يا دو گرافيک جمع آوري کنيد و سپس در هنگام طراحي وب سايت از آن استفاده کنيد.
ادامه دارد

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/21/



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

استفاده از لينک ها به عنوان يک عامل سئو ي offpage، يک جهش بزرگ براي موتورهاي جستجو بود. اما در طول زمان، به دلايل مختلف، لينک برخي از ارزش خود را از دست داده است. بعضي از سايت ها در مورد پيوند دادن خساست به خرج دادند. ديگران لينک ها را براي کمک به مبارزه با هرزنامه ها مسدود کردند و پيوندهاي خريداري و فروخته ميشوند، آنها را کمتر قابل اعتماد مي سازد.

 

رسانه هاي اجتماعي را وارد کنيد اگر پيوندها راهي براي "راي دادن" به نفع سايت ها بودند، به اشتراک گذاري رسانه هاي اجتماعي نشان دهنده يک راه براي ادامه رفتار رأي گيري است. سيگنال هاي اجتماعي به عنوان عوامل رتبه بندي سئو بالقوه ظاهر مي شوند، به عنوان موتورهاي جستجو، چگونگي استفاده از تعامل و رفتار اجتماعي ما را تعيين مي کنند.

گوگل بارها اعلام کرده است که از طريق شبکه هاي بزرگ اجتماعي فيس بوک و توييتر به عنوان وسيله اي براي رتبه بندي سئو ي صفحات استفاده نمي کند. با اين حال، عقل متعارف در بين بسياري از سئو ها - و ديدگاه ما - اين است که اجتماع به عنوان يک عامل غيرمستقيم مهم است.

محتوا که به طور اجتماعي به اشتراک گذاشته مي شود، به نوبه خود، مي تواند لينک ها و يا تعامل را به دست آورد که عوامل رتبه بندي مستقيم است. در نتيجه، توجه به رسانه هاي اجتماعي براي موفقيتسئو اهميت دارد.

شهرت اجتماعي

همانطور که موتورهاي جستجو تمام پيوندها را به طور يکسان نمي شمرند، تمام حساب هاي اجتماعي را هم به صورت يکسان مشاهده نمي کنند. اين امر منطقي است، زيرا هر کسي مي تواند يک حساب کاربري جديد در يک شبکه اجتماعي ايجاد کند. براي جلوگيري از ايجاد 100 حساب مختلف براي ساختن buzz جعلي چه کاري ميتوان انجام داد؟

هيچ چيز، واقعا، غير از اين واقعيت است که حسابهاي تقلبي مانند اين اغلب مي توانند به راحتي قابل تشخيص باشند. آنها ممکن است فقط تعداد انگشت شماري از دوستان با کيفيت را در شبکه خود داشته باشند، و تعداد کمي از آنها ممکن است در کنار مواردي که به اشتراک مي گذارند عبور کنند.

در حالت ايده آل، شما مي خواهيد از حساب هاي اجتماعي با شهرت خوب منابع به دست آوريد. داشتن حضور اجتماعي خود که به خوبي در نظر گرفته شده است، بسيار مهم است. بنابراين در سيستم هاي اجتماعي مربوطه در راه واقعي و معتبر شرکت کنيد، درست همانطور که با وب سايت خود يا مشتريان خود در يک محيط آفلاين قرار مي گيريد.

سهام اجتماعي

همانند لينک ها، کسب سهام اجتماعي با کيفيت خوب ايده آل است، اما به طور گسترده اي در شبکه هاي اجتماعي به اشتراک گذاشته مي شود. چيزهاي خوب زماني اتفاق مي افتد که مردم بيشتر سايت يا برند شما را ببينند.

باز هم مشارکت در سايت هاي اشتراک گذاري اجتماعي بسيار مهم است. اگر شما يک حساب توييتر نداريد، يک صفحه فيس بوک يا يک صفحه Google+ خيلي چيز ها را از دست داده ايد . شما در حال ايجاد يک شبکه که مي تواند به گسترش مطالب (سايت) و برند شما کمک کند نيستيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/22/



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

قانون شکل و زمين

قانون شکل و زمين توضيح مي دهد که چطور مي توانيم يک رقم را نسبت به پس زمينه که در اطراف آن جريان دارد درک کنيم. عوامل متعددي وجود دارد که ممکن است به اين پديده کمک کند. اول از همه، يک شکل تعريف شده داراي ظاهر برجسته تر است در حالي که يک پس زمينه به نظر نمي رسد. علاوه بر اين، اگر يک شي در بالاي ديگري قرار گيرد، در اين صورت يک رقم در يک پس زمينه قرار مي گيرد، تصور عمق ظاهر مي شود و بنابراين اين رقم در واقع به نظر مي رسد در بالاي پس زمينه قرار دارد.

يکي ديگر از دلايلي که منجر به اين فرضيه رقم زمين مي شود اين است که در صورتي که يک خط مرزي بين هر دو اشيا وجود داشته باشد، بيشتر احتمال دارد متعلق به شکل و نه پس زمينه باشد. شکل 6 نشان مي دهد چگونه ما چندين لوگو را روي پس زمينه رنگي قرار مي دهيم. فقط آرم ها درک مي شوند، نه شکل هايي که از قرار دادن لوگو در پس زمينه رنگي حاصل مي شود.

قانون سادگي

قانون ساده سازي نشان مي دهد که عناصر هميشه آسان ترين راه ممکن درک مي شوند. سادگي کل بر اهميت ويژگي هاي برجسته تاکيد مي کند. اين مي تواند به عنوان يک مزيت در وب سايت مورد استفاده قرار گيرد. آن را ساده نگه داريد و بر آنچه واقعا مهم است ، تمرکز کنيد . به عنوان مثال ما سعي کرديم وب سايت مان را ساده و تميز نگه داريم تا بتوانيم به آنچه که واقعا ميخواهيم ارتباط برقرار کنيم تمرکز کنيم. شکل 7 يک عصاره از يکي از صفحات ما را نشان مي دهد.

قانون تقارن

اين قانون شامل اين واقعيت است که ما اشکال متقارن را بيش از نامتقارن ترجيح مي دهيم. اشياء يا ترتيبات متقارن با جنبه هاي مثبت مانند ثبات، سازگاري و ساختار همراه است. از سوي ديگر، تطبيق هاي نامتقارن، تصور منفي را به وجود مي آورند، مثلا چيزي اشتباه است، گم شده يا نا متعادل است .

البته يک وب سايت هرگز نمي تواند به طور کامل متقارن باشد، که به هيچ وجه اين ايده نيست، اما ممکن است به تقارن درک شده توجه شود. بنابراين تقارن لزوما نبايد توسط محتوا ايجاد شود، بلکه مي تواند توسط عناصر زيبايي شناختي مانند رنگ يا طراحي بوجود آيد. به عنوان مثال، رئيس وب سايت بي بي سي با استفاده از يک تصوير انتزاعي از يک جهان در پس زمينه براي ايجاد يک ظاهر هماهنگ و متعادل استفاده کرده است.

قانون تجربه

يکي ديگر از قوانين Gestalt که مي تواند بسيار مفيد باشد قانون تجربه است. اين توضيح مي دهد که مي توان انتظار داشت که ديگران از دانش قبلي خود براي شناخت عناصر خاص استفاده کنند. مثال معمولي مربوط به دستور زبان و املا است. به عنوان مثال گاهي اوقات يک اشتباه املايي را ناديده مي گيريم زيرا ما يک کلمه را به عنوان يک کلمه به ياد مي آوريم و به هيچ وجه در هر حرفي به طور خاص نگاه نمي کنيم.

چشم انداز

يک ليست کامل از قوانينGestalt  مختلف وجود دارد، حتي بيشتراز چيزي که در اين مقاله درمورد آن بحث کرديم . برخي از قوانين Gestalt منحصر به فرد هستند، برخي ديگر با يکديگر همپوشاني دارند، بعضي ديگر براي طراحي سايت بسيار مفيد هستند، بعضي ديگر کمتر، ممکن است بعضي از آنها ساده باشد، ديگران پيچيده تر هستند. اما به طور کلي مي توان نتيجه گرفت که قوانين Gestalt توصيه هاي خوبي مي دهند، مانند چگونگي دسته بندي عناصر که متعلق به يکديگر هستند، چگونه توجه به عناصر مهم را جلب مي کنند يا اينکه چگونه تعادل و ثبات را ايجاد مي کنند.

هنگام طراحي سايت يا سئو بايد قوانين Gestalt را در نظر داشته باشيد. با يک طراحي جامد و سازگار شروع کنيد و پايه اي براي يک وب سايت موفق ايجاد کنيد. پس از مدتي با قوانين Gestalt به طور کامل آشنا مي شويد،و خواهيد ديد که آنها چگونه دروني مي شوند و شما آنها را به طور طبيعي و ناخود آگاهانه استفاده ميکنيد .

همچنين شما مي توانيد به طور خاص تست کنيد که آيا برخي از قوانين Gestalt را با موفقيت انجام داديد يا خير. آيا مي خواهيد بدانيد که کاربران خود محتواي خاصي را به عنوان يک واحد درک مي کنند؟ يا اينکه در مورد نظم سايت شما چه فکري مي کنند؟ فکر مي کنند طراحي کلي وب سايت شما هماهنگ است يا بي نظم ؟ يا بر عناصري که مي خواهيد آنها روي آن تمرکز کنند، تمرکز مي کنند؟ شما به راحتي مي توانيد طرح خود را تست کنيد و پاسخ هاي اين سوالات را پيدا کنيد - حتي در مرحله مفهومي.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/19/



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

اين کافي نيست؟

SEOmoz يک نظرسنجي منظم براي جمع آوري عوامل انجام مي دهد. اعضاي انجمن WebmasterWorld يک ليست در سال گذشته ايجاد کردند. ترکيب ديگري از سيگنال هاي بالقوه در اينجا آمده است. گوگل از طريق سايت خود به شما توصيه هايي مي کند. اين مسئله با صدايي که جهان در اوايل سال جاري به آن اشاره کرد، هيچ مشکلي نداشت، زيرا سرعت سايت به عنوان عامل جديدي در نظر گرفته شد.

ارائه يک ليست از تمام مواد تشکيل دهنده ممکن است عجيب به نظربرسد، به ويژه اگر به بهتر نشان دادن پيچيدگي سئو و مشکل به کارگيري آن به نحوي که به نفع چيزخاصي باشد ، کمک کند .

به هر حال، جستجو Blekko نه تنها ليست برخي از عوامل رتبه بندي خود را، بلکه نمرات يک صفحه خاص بر اساس هر يک از آنها را نيز به دست مي آورد. Blekko: موتور جستجو جديد به شما اجازه "چرخش" مي دهد .سايت بيشتر در مورد اين توضيح مي دهد.

بيايد فرض کنيم که Blekko به اندازه Google محبوب شود ، نشان دادن بيش از حد در مورد سيستم رتبه بندي خود به رقبا و صاحبان سايت ها ممکن است راه را براي کساني که  سعي در غلبه بر ليست داشته باشند باز کند . اما اين حس ديگري است که چگونه عوامل ذکر شده به طور حداقل مي توانند ذکر شوند.

اما فيس بوک بايد باز شود؟

پاسخ "مخفي کسب و کار" به ويژه در مقايسه با يکي ديگر از آيتم هاي بزرگ که از آن جلسه خارج شد، گوگل از فيس بوک مي خواهد اطلاعات اجتماعي خود را نشان دهد. Schmidt در مورد اين موضوع گفت (و شما مي توانيد ويديو را در زير ببينيد):

ما مي خواهيم محصولات اصلي ما به خاطر اطلاعات اجتماعي بهتر شود. بهترين چيزي که مي تواند اتفاق بيفتد اين است که فيس بوک شبکه خود را باز کند و ما فقط از اين اطلاعات براي تبليغ تبليغات و جستجو استفاده کنيم. با اين کار، راه هاي ديگري وجود دارد که مي توانيم آن اطلاعات را به دست آوريم،و دقيقاً همان چيزي است که ما در حال کار بر روي آن هستيم.

در برخي موارد، داده هاي اتصال اجتماعي فيس بوک را مي توان به عنوان سس خاص خود شناخت. اين شرکت ديگر نميخواهد با Schmidt رقابت داشته باشد. پس چرا استاندارد دوبرابر؟

پس دوباره، مردم بايد بتوانند داده هاي خود را - اجتماعي يا غيره - هر کجا که بخواهند بگيرند. گروه داده براي جلوگيري از اتفاق بيشتراين مسئله داده هاي گوگل را جابجا مي کند، و شرکت سزاوار ستايش براي اين تلاش است. به طور مشابه، اگر مردم مي خواهند اطلاعات تماس فيس بوک خود را در جاهاي ديگر و يا حتي "دوستداران" خودشان بگيرند، بايد بتوانند اين کار را انجام دهند.

Schmidt: شرايط سرويس فيس بوک را مطالعه کنيد

اين چيزي است که Schmidt واقعا در مورد فيس بوک در اين هفته بدست آورده است. بعد از اعلاميه خود در فيس بوک بالا، من از او پرسيدم چرا او قبلا نمي توانست بسياري از اين اطلاعات را که فيس بوک از طريق مواردي مانند API Open Graph باز کرده بود، استفاده کند. پاسخ او (که در پايان کليپ ويديويي دوم در زير آمده است):

 

شرايط خدمات را بخوانيد ... به من اعتماد کنيد، شرايط خدمات را بخوانيد.

احتمالا، او مي گويد که شرايط فيس بوک به نحوي جلوگيري از ارتباط گوگل با آن را بيشتر مي کند.

 

من از طريق اين شرايط مي توانم اين بخش را ببينم:

 

شما مستقيما يا غيرمستقيم هيچگونه داده اي را از طريق ما دريافت نمي کنيد (يا از چنين اطلاعاتي در ارتباط با ما) که شما را به هر شبکه تبليغاتي، تبادل آگهي، کارگزار داده يا ساير ابزارهاي مرتبط با تبليغات، انتقال دهد، حتي اگر کاربر با آن انتقال يا استفاده موافقت کند.

بديهي است که به نظر مي رسد که گوگل از ورود به داده ها جلوگيري کند تا تبليغات خود را بهبود بخشد، که يکي از دو چيز است که Schmidt براي داده هاي اجتماعي مورد نظر خود ذکر کرده است. همانطور که براي جستجو، که قبلا نيز ذکر کرده بود، که  مشکل از دست او در رفته بوده است . اميدوارم که فقط آن را توضيح دهد.

در نهايت، ارتباطات اجتماعي فيس بوک بيشتر از سس مخصوص خود از عوامل سئو نيست. هر دو مواد تشکيل دهنده هستند، نه يک دستور العمل دقيق براي موفقيت. فقط دانستن تمام دوستان من يا آنچه که من دوست دارم، به معناي دادن يک الگوريتم خوب نيست که به تصميم گيري در مورد من در خوراک خبري اجتماعي من کمک کند. فقط دانستن 200 عامل رتبه بندي به اين معنا نيست که شما هم اکنون مي توانيد به درون وب و بهترين گوگل را بخزيد.

بنابراين يک ليست از عوامل رتبه بندي منتشر مي شود؟ من در رابطه با اين موضوع، به ويژه در هنگام صحبت کردن در مورد باز بودن بيشتر، از مزاياي PR بيشتر براي گوگل ديدن مي کنم، نه از گفتن "بهانه" براي "راز کسب و کار".

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/20/



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

گوگل در مقاطع مختلف، از جمله نيويورک تايمز، در معرض آتش سوزي قرار دارد و بايد در مورد اينکه چگونه الگوريتم سئو ي آن کار مي کند، باز شود. من فکر مي کنم ارائه فرمول دقيق دشوار است به علاوه ممکن است به طور بالقوه اسرار تجاري را از بين ببرد.

 

اما در مورد فهرستي از موارد ابتدايي چطور؟ نه، Eric Schmidt مدير عامل گوگل در اين هفته گفت: "نه"
شما مي توانيد پاسخ Schmidt را در زير ببينيد. اين در جريان يک جلسه ناهار با خبرنگاران در کنفرانس Google Zeitgeist روز سه شنبه برگزار شد. مبادله به شرح زير است:
:Sullivan

شما مي گوييد اين 200 عامل سئو را دوست داريد، چرا حداقل آنها را فقط فهرست نمي کنيد؟

:Schmidt

از آنجا که ما آنها را تغيير مي دهيم . چيزي که اتفاق مي افتد اين است که، شما اين سوال را در هشت سالي که با هم کار کرده ايم، پرسيده ايد، بنابراين اين همان سوال تکراري است. چرا ما اين موارد را منتشر نمي کنيم. و پاسخ اساسي اين است که ما هميشه در حال تغيير هستيم. ما مدام تغيير ميکنيم و اگر شروع به گفتن چگونگي کار جعبه سياه کنيم، حوادث ناگهاني زيادي در مورد اين تغيير و تغيير ايجاد مي شود و ما فقط اين فشار را نمي خواهيم.

:Sullivan

من نمي گويم ايننگونه است که چطور فاکتورهاي سئو واقعا اندازه گيري شده يا وزن مي شوند.

:Schmidt

اما حتي ليست.

Sullivan:

اما 50 مورد از اين عوامل سئو هرگز تغيير نکرده است.

Schmidt:

بياييد صادق باشيم و بگوئيم من با شما مخالف هستم

Sullivan:

خوب…

Schmidt:

اين يک راز کسب و کار از گوگل است.

Brian womackاز بلومبرگ:

اما اين مسئله بسيار باز نيست

Schmidt:

دوباره، باز بودن، بزاريد تعريف شما را از باز بودن ببينيم، بياييد شروع کنيم که چگونه شرکت شما با باز بودن کار مي کند. شرکت ؟ برخي اسرار دارد؟
اين علامت سوال در انتها به اين دليل است که من نميتوانم آخرين بخش را بشنوم.
مواد تشکيل دهنده يک دستور نيست

اکنون اجازه دهيد تا با برخي ديدگاه هاي بيشتر روبرو شويم. من موافقم، فرمول دقيق سئو يک سري کسب و کار است. اما من براي دستور مخفي تقاضا نکردم، دقيقا چگونگي ترکيب همه چيز براي ايجاد سس مخصوص Google. من پرسيدم که چه چيزآسيب برانگيزي در فهرست 200 ترکيب مختلف موجود در سس وجود دارد.

همانطور که ذکر شد، يک سري مقاله نيويورک تايمز در اوايل سال جاري پيشنهاد کرد که الگوريتم ارزيابي سس مخفي گوگل - دستور العمل واقعي - بايد براي بازرسي دولت باز شود.

من متوجه شدم که خيلي خنده دار است که من تقلبي از آن را نوشته ام ، الگوريتم نيويورک تايمز واينکه چرا او نياز به مقررات دولت است. الگوريتم سئو دائما تغيير مي کند، همانطور که Schmidt گفت. آيا مانيتور دولتي در Google حضور دارد تا به طور مداوم آن را تماشا کند؟

به علاوه، اين يک راز کسب و کار است. اگرCoke نتواند فرمولش را تحويل دهد، اگر KFC مجبور نباشد مخلوط ويژه خود را فاش کند، اگر نيويورک تايمز مجبور نباشد دقيقا توضيح دهد که چگونه يک داستان با تمام جزئيات آن نوشته مي شود، چرا گوگل بايد جواهرات تاج خود را به باد بدهد؟

اما Coke به شما مواد اوليه موجود در نوشيدني را ميگويد . من فکر مي کنم اگر گوگل بيشتر از 200 سيگنال رتبه بندي خود را ليست کند، منتقدان مي گويند که اين الگوريتم فقط يک ليست از شرکت هايي نيست که گوگل فکر مي کند بايد بالاتر يا پايين تر رتبه بندي شوند .

در فهرست چيست؟

خوب، من مي توانم از چيزهايي که گوگل در واقع در طول سالها گفته است ، در سرم ليستي درست کنم

  • حضور عبارت جستجو در تگ عنوان HTML
  • حضور عبارت جستجو در کپي از بدن HTML
  • استفاده از bold در ميان عبارت جستجو
  • استفاده از برچسب هاي Header در اطراف عبارت جستجو
  • حضور اصطلاح جستجو در متن لنگر که منجر به صفحه مي شود
  • PageRank يک صفحه
  • PageRank / مجوز کل دامنه
  • سرعت وب سايت

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/18/



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تجربه کلي کاربر خوب يک جنبه ضروري براي يک طراحي سايت موفق است. اصطلاح تجربه کاربر به تازگي به عنوان يک روند محبوب شناخته شده است، اما چگونه مي توانيم تجربه کاربر را توصيف کنيم و چگونه مي توانيم اطمينان حاصل کنيم که مقدار کافي از آن را در طراحي سايت خود ارائه مي دهيم؟

 

براي حفظ ساده آن، تجربه کاربر توصيف مي کند که چگونه کاربران يک طراحي سايت را درک مي کنند، چه نوع احساساتي در هنگام بازديد از يک وب سايت دارند و اينکه آيا آنها به اندازه کافي انگيزه اي براي بازگشت دارند يا خير. اين تجربه ذهني بر اساس بخش بزرگي يعني ظاهر يک طراحي سايت است.

البته طراحي سايت زمينه تخصص خود را دارد و مي توان ادعا کرد که تنها طراحان با تجربه قادر به يک طراحي سايت خوب هستند و بنابراين پايه اي براي تجربه هاي کاربران حرفه اي فراهم مي کنند. برخي از اصول اساسي وجود دارد که تنها به حرفه اي ها براي يک طراحي سايت جذاب - به اصطلاح "قوانين گشتالت" کمک نمي کند.

قوانينGestalt

قوانين Gestalt اصول و يا پيشنهادات ساده اند که تفاوت عناصر مختلف را هنگامي که آنها را به روش هاي گوناگون و معين ترکيب ميکنيم نشان ميدهد. قوانين Gestalt مي توانند به عنوان مثال ساختار و احساس يکپارچگي در يک وبسايت ايجاد کنند، آنها پيشنهاداتي را در مورد چگونگي توجه به عناصر مهم و يا ايجاد چشمانداز متعادل و ثابت را ارائه مي دهند.

قوانين Gestalt مباني خود را در روانشناسي پيدا مي کنند و براي اولين بار در قرن بيستم معرفي شدند. Gestalt يک اصطلاح آلماني است و مي تواند با "شکل" يا "فرم" ترجمه شود. قوانين Gestalt اساسا در مورد چگونگي درک عناصر و سازماندهي به يک واحد متحد هستند.

هدف از اين مقاله، ارائه خلاصه اي از قوانين Gestalt معمول،توضيح اثرات احتمالي آنها وارائه نمونه هايي از نحوه دقيق قوانين مختلف در يک وب سايت است. قوانين Gestalt به نظر مي رسد بسيار ساده است، اما اثرات آنها مي تواند تاثير بزرگي در تجربه کاربر وب سايت داشته باشد. در اين مقاله قوانين Gestaltزير مورد بحث قرار ميگيرد: قانون مجاورت، قانون شباهت، قانون بسته شدن، قانون ثبات خوب، قانون شکل و زمين، قانون ساده، قانون تقارن و آخرين اما نه کم قانون تجربه.

قانون مجاورت :

قانون نزديکي نشان مي دهد که عناصر نزديک به يکديگر تمايل دارند به عنوان يک واحد درک شوند. اين مي تواند براي مثال بسيار مفيد باشد اگر مي خواهيد دو دسته عناصر را در يک صفحه وب نشان دهيد که هر کدام داراي بيش از يک قطعه محتوا هستند،شما مي توانيد به راحتي تکه هاي يک دسته را نزديک تر به هم قرار دهيد تا اينکه بخواهيد بين دو دسته فاصله بندازيد.

شکل 2 نشان مي دهد چگونه اين قانون Gestalt در وب سايت UX Booth براي دسته بندي عناصر متعلق به يکديگر استفاده مي شود. فاصله هاي گوناگون بين عناصر به ما سه ستون را در بر مي گيرند، که هر کدام شامل يک تيزر در هر مقاله مي باشد.

قانون شباهت :

قانون شباهت ادعا مي کند که عناصر که به نظر مي رسد مشابه هستند به عنوان يک واحد درک مي شوند. بنابراين عناصر براي مثال هم رنگ، هم شکل يا ساير خصوصيات مشترک، متعلق به هم در نظر گرفته مي شوند. اين پديده مي تواند براي گروه بندي عناصر با هم به يک دسته محدود باشد. در شکل 3 شما مي توانيد ببينيد که چگونه CNN از اين قانون Gestalt استفاده مي کند تا موضوعات مختلف را در يک دسته ي اخبار به عنوان يک واحد ارائه کند.

قانون بسته شدن

قانون بسته شدن توضيح مي دهد که چرا عناصر به رسميت شناخته مي شوند، حتي اگر آنها ناقص و يا وجود ندارد. اين به خاطر تجربيات گذشته ما و دانش پيشين در مورد اشکال و ارقام احتمالي است، بنابراين ما بصورت ذهني مي توانيم جزء گمشده يک عنصر را تکميل کنيم. شکل 4 نشان مي دهد که چگونه از اين قانون براي صفحه اصلي usabilla.com استفاده مي کنيم. يک پس زمينه سفيد با گوشه هاي گرد است که به سمت پايين صفحه اجرا مي شود. با اين حال، عناصر را در پايين صفحه نمي بينيم، اما مي توانيم تصور کنيم که محدوده محتوا همچنان ادامه دارد.

قانون ادامه مطلب

قانون ادامه کار مي تواند به هر دو جنبه طراحي و همچنين محتواي محتواي عناصر اعمال شود. چشم ها مي توانند به راحتي و به طور طبيعي عناصر را دنبال کنند که در امتداد خط پيوسته مرتب شده اند، بنابراين اين عناصر به عنوان يک واحد درک مي شوند. علاوه بر اين، عناصري که هم به صورت منطقي يا هم از لحاظ موقتي دنبال مي شوند، به عنوان واحد نيز درک مي شوند.

شکل 5 نشان مي دهد که چگونه Concept7 از قانون ادامه کار در وب سايت خود استفاده مي کنند. Concept7 از يک فلش کوچک ( در سمت راست پايين سمت راست ) براي هدايت چشم کاربران استفاده مي کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/17/



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 فروردين 1398 | نظرات ()