نوشته شده توسط : گرگ سفید

طراحي سايت قابل يادگيري سخت تر از چيزي است که به نظر مي رسد. هدف در اينجا مطابقت وب سايت با UX استاندارد است که بازديد کننده ها بتوانند به اساني وب سايت را درک کنند.

 

طراحان اپليکيشن هاي موبايل از طريق onboarding (که به افزايش زمان ماندن کاربر در سايت و استفاده از ان گفته مي شود و باعث مي شود کاربران رابط کاربري طراحي سايت را ياد بگيرنند) به اين هدف مي رسند. اما وب سايت ها هميشه نمي توانند اموزش هاي طولاني براي اموزش رابط کاربري (يادگيري نحوه ي استفاده از وب) ارائه کنند.

بياييد نگاهي به سهولت يادگيري و چگونگي به کار بردن تکنيک هاي ان براي طراحي سايت بياندازيم. اکثر بازديد کننده ها مي دانند چگونه در وب سايت جست و جو کنند بنابراين سهولت يادگيري در مورد ساختن رابط کاربري قابل يادگيري نيست بلکه پيروي از قوانين و قراردادها به منظور سهولت استفاده از سايت مي باشد.

چرا سهولت يادگيري مهم است؟

کاربران وقتي که ياد مي گيرند چگونه از يک رابط کاربري طراحي سايت استفاده کنند بيشتر جذب ان مي شوند. از طرف ديگر، انها از رابط هاي کاربري که بسيار پيچيده هستند دوري مي کنند.

هدف از طراحي سايت بر اساس سهولت يادگيري افزايش ماندگاري کاربران است. شما مي خواهيد به انها کمک کنيد که استفاده از وب سايت شما را به سرعت ياد گرفته تا به استفاده از ان ادامه دهند. از اين طريق شما کاربران تکراري بيشتري جذب مي کنيد و ميانگين بازديد صفحه اي شما کم تر مي شود.

طراحي تعاملي بايد قابل يادگيري و اسان باشد يا حداقل نبايد مستلزم اموزش رابط کاربري به کاربران توسط طراحان باشد. اما اموزش براي نرم افزار هاي پيچيده مانند فوتوشاپ لازم است ولي يک وب سايت نرم افزار پيچيده نيست. براي مثال، همه وب سايت امازون را مي شناسند. اين وب سايت پر از هزاران طبقه بندي مختلف و ميليون ها محصول است. با اين همه محتوي انتظار مي رود که اين وب سايت يک فاجعه باشد. با اين وجود جست و جو و چرخيدن در امازون واقعا سخت نيست. چرا؟

زيرا امازون بر سازه هاي مرتبط و مناسب براي کمک به درک رابط کابري طراحي سايت تمرکز مي کند. با وجود عناصر صفحه ي پيچيده بيشتر هميشه نياز به اتکا بر روش هاي هميشگي براي يادگيري استفاده از وب نيست. براي مثال توييتر از راهنمايي هاي کوچک وقتي که روي برخي عناصر در UIنگه مي داريد استفاده مي کند.

هدف انها از اين کار تقويت کردن تعامل کاربر و کمک به استفاده کردن انها از توييتر مي باشد. اين روش يک راه گارانتي شده براي افزايش استاندارد هاي کلي کاربر و ميزان نگهداري کاربران است.

با دانستن اينها، بياييد به تعداد کمي تکنيک براي سهولت يادگيري وب سايت بپردازيم.

اشنايي با تکنيک ثبات گونه ها

همان گونه که ميدانيد يک رابط کاربري ثابت براي يک طراحي سايت خوب ضروري مي باشد. به اين معني که طراحان بايد از عناصر صفحه ي متداول که کاربران با انها اشنا هستند، استفاده کنند و انها را در دراز مدت يکسان نگه دارند.

برخي از عناصر خاص بايد در يک مکان در هر صفحه باقي بمانند. براي مثال ناوبار سايت، لوگو و مکان محتواي اصلي بايد به اساني قابل دسترسي باشند.

اما اپليکيشن هاي پيچيده تر بايد فراتر از محتواي اطلاعاتي بروند. براي مثال Dropbox را در نظر بگيريد که از زمان راه اندازي ان به طور اساسي يکسان باقي مانده است. وقتي کاربران رابط کاربري Dropbox را ياد مي گيرد ديگر نيازي به يادگيري دوباره ي ان پيدا نمي‌ کنند. که اين موضوع هدف ثبات گونه ها است. وقتي که کسي براي بار دوم وارد Dropbox مي شود از قبل با استفاده از ان اشنا هست و وقتي که براي مدتي از ان استفاده مي کند با UI ان اشنا شده و از ان انتظار دارد که يه يک روش يکسان عمل کند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/56/



:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

(AMP يا Accelerated Mobile Page به معني افزايش سرعت لود شدن صفحات در موبايل مي باشد. پروژه AMP در سئو يک فريم ورک جديد و متن باز است که به طور کامل از فناوري هاي موجود در وب ساخته شده است. اين پروژه که به وسيله گوگل و توييتر انجام شده است، به برنامه نويسان سئو کمک مي کند صفحات HTML با حجم کم ايجاد کنند. اين کد ها به راحتي در صفحات موبايل لود مي شوند، تا با لود سريع محتواي صفحات وب به راحتي براي کاربران قابل مشاهده باشد.)

 

صرفه جويي در وقت و کاهش خطرات موجود، با ويژگي جديد ويرايش کد در اي ام پي و ابزارهاي تست سئو از طريق تلفن همراه در گوگل امکان پذير است.

شرکت گوگل اعلام کرد که ابزار تست سئو ي اي ام پي موبايل خود را هم اکنون به توانايي ويرايش کد و تست مجدد مجهز کرده است. بنابراين اگر قصد داريد تغييري در ويرايش گر کد خود انجام دهيد تا ببينيد که اين کدها چگونه اي ام پي را تحت تاثير قرار مي دهند، هم اکنون مي توانيد اين کار را انجام دهيد.

تست ها در چه مکاني قرار دارند؟

شما مي توانيد اين تست هاي سئو را به صورت آنلاين انجام دهيد. تست اي ام پي و تست موبايل دوستانه به ترتيب در لينک هاي زير

قرار دارند:
https://search.google.com/test/amp
https://search.google.com/test/mobile-friendly

دليل اهميت اين تست ها

اين ويژگي جديد به وب مسترها و توسعه دهندگان سئو اجازه مي دهد تا اي ام پي مورد نظر خود را به سرعت در اين ابزار تغيير دهند يا بررسي کنند، تا ببينند آيا نتايج به دست آمده مفيد و مثبت خواهد بود يا خير. ديگر نياز نيست تا تغييرات را به طور مستقيم بر روي لايو وب سايت خود اعمال کنيد و سپس پس از اعمال اين تغييرات بتوانيد کد هاي خود را تست کنيد تا ببينيد نتايج دلخواه خود را به دست آورده ايد يا خير.

شرکت گوگل اين خبر را در قالب توييتي منتشر کرد و به کاربران خود اطلاع داد که مي توانند از طريق لينک اعلام شده اين ويژگي جديد سئو را امتحان کنند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/55/



:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 23 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

سايت هاي هک شده، اسپم يا هرزنامه هاي توليد شده توسط کاربران و لينک هاي اولويت بندي شده در سال 2018 نشان مي دهند:
شرکت گوگل ادعا مي کند که تنها کمتر از يک درصد از سايت هاي سئو ي بازديد شده در آن، جزو موارد اسپم يا هرزنامه هستند.
شرکت گوگل هفته گذشته گزارشي را منتشر کرد تا پيشرفت هايي را در رابطه با محتواهايي نشان دهد که در جهت دستکاري الگوريتم هاي سئو ي خود و آسيب رساندن به کاربران توليد شده است. اين شرکت همچنين از مديران وب، توسعه دهندگان و کاربران مي خواهد تا از منابع خود براي جلوگيري از توليد چنين محتوايي استفاده کنند.

 

چرا بايد مراقب باشيد؟

برخي از روش‌هايي که گوگل بر در تلاش براي جلوگيري از اسپم ها به کار گرفته است، آگاهي و توانمندسازي توسعه دهندگان با استفاده از ابزارهايي است که سلامت سئو را در صفحات خود اجرا و چک مي کنند. صاحبان وب سايت از طريق اين منابع مي توانند به بهترين شيوه ها آگاهي پيدا کنند و از اين طريق، کانال ها و وب سايت هايي که داراي محتواي مضر هستند را گزارش کرده و اين وب سايت ها و کانال ها را به کاربران خود اطلاع دهند.

براي جلوگيري از بازگشت کاربران و کليک کردن بر روي چنين محتوايي و همچنين خريد تبليغ کنندگان، نياز است تا شرکت گوگل، سيستمي ايمن براي جستجوي اطلاعات سئو خود فراهم کند. نتايج جستجويي که توسط وب اسپم ها پر شده است، براي تجارت و همچنين شرکت گوگل مضر است.

در ادامه، به بهترين نکات برجسته در رابطه با گزارشات وب اسپم ها در سال جاري اشاره مي کنيم:

همان طور که گفته شد، شرکت گوگل ادعا کرد که کمتر از يک درصد از کاربران از طريق نتايج جستجو سئو به وب سايت ها و صفحات اسپم منتقل شده‌اند.

سايت هاي هک شده

سايت هاي هک شده سريع تر کشف مي شوند و قبل از اين که اين سايت ها بتوانند به کاربران آسيب برسانند شرکت گوگل آن ها را رديابي مي کند. شرکت گوگل همچنين به ما يادآوري مي کند: در حالي که ميزان سايت هاي هک شده و اسپم ها را به طور چشمگيري کاهش داده ايم، اما با اين وجود وب سايت هاي هک شده همچنان به عنوان يک مشکل امنيتي سئو مهم تلقي مي شوند.

نزديک به 180 هزار گزارش اسپم توسط کاربران تاييد شده است که اين مقدار تقريبا دو برابر سال پيش است و نزديک به 64 درصد از اين گزارش ها مورد بررسي و اقدام هاي لازم قرار گرفته است.

تاثير اسپم ايجاد شده توسط کاربران، بلاگ ها و ساير پلتفرم هاي ديگر نزديک به 80 درصد کاهش داشته است.

نزديک به 4 ميليون پيغام مرتبط با اقدام هاي انفرادي ، از طريق کنسول جستجوي سئو به صاحبان وب سايت ها منتقل شده است (اين مقدار در سال 2017 برابر با 6 ميليون بوده است).

شرکت گوگل گزارش خود را با تأکيد بر مشارکت خود با جستجوگرها، برنامه نويسان و صاحبان سايت و با برگزاري رويدادي به شش زبان زنده دنيا ارائه داده است.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/54/



:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

محتواي ايميل

هدف در اين قسمت مشخص کردن نوع محتوا است.
اگر قصد ارسال به روز رساني ساده خبرنامه خود در طراحي سايت راداريد، تنها کافي است موارد زير را به ايميل خود بيافزاييد.

عنوان، تصوير، لينک هاي مربوطه و موارد گزيده.

اگر محتواي مورد نظر از نوع کمپين ايميل است که هدف آن افزايش CTR طراحي سايت است ، بنابراين نياز است تا نگاه ويژه‌اي به بخش انگيزشي و CTA ها داشته باشيد. موارد به کار رفته در بخش بدنه ايميل بستگي به شخص خودتان دارد. با اين وجود، برخي بخش ها براي تمامي برنامه هاي ايميل ضروري و مشترک هستند:

  • هويت برند. اين بخش مي‌تواند لوگوي طراحي سايت يا نام برند شما باشد. بهتر است در تمامي خبرنامه‌هاي ايميل خود اين بخش را در نظر بگيريد.
  • ناوبري يا Navigation کوچک طراحي سايت . اين بخش معمولا در امامي خبرنامه‌هاي ايميل مورد استفاده قرار مي‌گيرد و شامل لينک يا پيوندي به بخش مورد نظر در وب سايت شما است.
  • پيوند يا لينک وب سايت شما
  • بهتر است آدرس يا لينک شبکه هاي اجتماعي خود را در پايين صفحه طراحي سايت قرار دهيد.
  • اشتراک گذاري. اگر حقايق پيشنهادات جالبي در خبرنامه ايميل خود داشته باشيد، خوانندگان بايد فرصتي براي به اشتراک گذاشتن آن با ديگران داشته باشند.
  • اطلاعات تماس: شامل اسکايپ، تلگرام، واتساپ وايبر يا لينکي به قسمت چت آنلاين در وب سايت شما باشد.
  • آدرس حقيقي يا فيزيکي. اين نوع از اطلاعات مي‌تواند با وجود شبکه‌هاي اجتماعي منسوخ شده باشد، اما با اين وجود ملاقات رودررو با مشترکان مي‌توانند يکي از بهترين راه‌ها براي افزايش محبوبيت و هويت برندتان نباشد. بنابراين نياز است تا اين بخش را نيز در خبرنامه ايميل طراحي سايت خود بگنجانيد.
  • لينک به وب پيج
  • لينک به نسخه متن ساده. اين بخش يکي از مهم ترين بخش ها در خبرنامه ايميل است، زيرا مانند پشتيباني براي خبرنامه ايميل شما است.
  • پيوند Unsubscribe به خوانندگان و مشترکان اجازه مي دهد از دريافت ايميل هاي آتي خودداري کنند.
  • نشانه هاي شخصي. اين گزينه براي افرادي که از نرم افزارهاي بازاريابي پيشرفته استفاده مي کنند کاربرد دارد. درست مانند محتواي هوشمند، اين گزينه به شما کمک مي کند تا خبرنامه ي طراحي سايت شما حالت شخصي تر و جذاب تر داشته باشد.
  • تصاوير بهينه شده. عکس ها و آيکون ها درست مانند آهنربا هستند - اين عوامل قابليت اين را دارند که توجه مشترکان را به خود جلب کنند. و به همين دليل نياز است تا بر روي اين مورد تمرکز کنيد. استفاده از تصاوير زياد باعث مي‌شود خبرنامه ايميل شما سنگين و خسته کننده به نظر برسد، در حالي که عدم وجود تصوير نيز خبرنامه شما را به طور کلي از بين مي‌برد. همواره به ياد داشته باشيد تا تصاوير خود را بهينه سازي کنيد: هيچ فردي تمايل ندارد تا ايميلي سنگين دريافت کند.
  • Alt text يا متن جايگزين. اگر خبر نامه ايميل طراحي سايت شما داراي تصوير است، بنابراين بايد متن جايگزين نيز داشته باشيد. زيرا تمامي اين موارد به يکديگر متصل هستند. درست مانند نسخه ساده اي از تصوير، متن جايگزين نيز مي تواند در صورت عدم بارگذاري مناسب تصوير، توضيحات آن را براي خوانندگان نشان دهد.
  • سرفصل هاي واضح و جذاب
  • زبان عملياتي در صورت نياز
  • پيوند و لينک هاي مورد نياز به صفحه لندينگ، مقالات، آموزش و راهنمايي.
  • Call to Action. حتي اگر در ايميل هاي تبليغاتي خود محصول خاصي را معرفي نمي کنيد، بايد اين بخش را در خبرنامه ايميل خود بگنجانيد. دکمه ها (Buttons) بايد در تضاد با عناصر پس زمينه و پيش زمينه باشند.
  • آخرين مورد، کد رديابي است (Tracking code). در اين بخش، جادوي تحليل و بهبود استراتژي بازاريابي شروع به کار مي کند. بنابراين فراموش نکنيد تا کدهاي رديابي طراحي سايت را به طور مناسب تنظيم کنيد.

به غير از موارد ذکر شده، موارد بسيار زياد ديگري نيز هستند که بايد آن ها را در نظر بگيريد، اما مواردي که ذکر شد جزو مهم ترين آن هاست
آيا شما تمامي موارد بالا را در قسمت بدنه ايميل خود در نظر مي گيريد؟

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/53/



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

5. Chrome Dev tool - عناصر بازرسي

گاهي اوقات تنها قصد داريد تا نگاهي سريع به اچ تي ام ال ارائه شده، هنگام چک کردن صفحه اي خاص بيندازيد. اين کار، معمولا با باز کردن ابزاري خاص يا کرال در وب سايت مورد نظر انجام مي شود. هنگامي که از ابزار کروم استفاده مي کنيد ( که گزينه هاي زيادي را نيز در اختيار شما قرار مي دهد)، به راحتي صفحه مورد نظر را مورد بررسي قرار دهيد و html ارائه شده را مشاهده کنيد. اين روش، يکي از سريع ترين راه ها براي مشاهده کد ارائه شده است.

6. افزونه کروم - مشاهده منبع رندرد يا ارائه شده

و در آخر، افزونه کروم، براي مشاهده منبع ارائه شده به شما اجازه مي‌دهد تا html استاتيک و رندرد را در کنار يکديگر مشاهده کنيد. اين ابزار يا افزونه سئو ، نه‌ تنها به شما html ارائه شده و پايدار را نشان مي‌دهد، بلکه تفاوت هاي آن ها را نيز به صورت برجسته و هايلايت شده نشان مي دهد!

بنابراين، اگر خطايي به چشم تان مي خورد و مي خواهيد تفاوت هاي آن ها را براي بار ديگر چک کنيد، اين افزونه و مي‌تواند کمک بزرگي براي شما باشد. بنابراين پيشنهاد مي کنيم که حتما آن را امتحان کنيد.

سخنان نهايي و روش ها

اطمينان حاصل کنيد که اچ تي ام ال ارائه شده را بررسي مي کنيد تا مطمئن شويد که محتواي اصلي شما به صورت دقيق در کد مورد نظر ارائه شده است. سعي کنيد در موقعيتي قرار نگيريد که صفحه وب سايت در نسخه فعلي کروم عالي به نظر مي‌رسد، اما گوگل نمي تواند پس از عمليات رندرينگ، قطعات مهم محتواي شما را در دسکتاپ و موبايل مورد بررسي کند. دستورالعمل هاي مهم از طريق تگ متا بات را مورد بررسي قرار دهيد. اطمينان حاصل کنيد که موارد عجيب در دستورات و کدهاي مورد نظر مشاهده نمي شود. اين کار مي تواند تأثير زيادي بر روي سايت شما از نظر سئو داشته باشد.

اطمينان حاصل کنيد که علامت کانونيکال درست در html ارائه شده تنظيم شده باشد. همچنين مطمئن شويد که اين علامت همچنان در کد وجود داشته باشد! بارها مشاهده مشاهده شده است که اتفاقات کاملاً عجيب و غريبي براي قطعات کد در html ارائه شده رخ مي‌دهند.

داده هاي ساختاري را به طور دقيق بررسي کنيد تا مطمئن شويد کد رندر شده دقيق است و حاوي تمامي نشانه گذاري هاي لازم و ساير موارد است. داده هاي ساختاري سئو يکي از مواردي است که به آساني قابل چشم پوشي و افراد معمولا آن را فراموش مي کنند.

نويگيشن يا ناوبري و پيوندهاي داخلي را بررسي کنيد تا مطمئن شويد لينک هاي خود را در قسمت html رنده‌شده قرار نمي دهيد. پيوندهاي داخلي سئو بسيار حائز اهميت است، زيرا آن ها روش و راهي براي گوگل مهيا مي‌کنند که بتواند محتواي اضافه بر روي سايت شما را پيدا کند. آن ها همچنين پيش زمينه اي را براي گوگل در رابطه با محتوا و مواردي که قرار است گوگل بر روي سايت و لينک شما پيدا کند مهيا مي‌کنند.

اگر هدف شما زبان ها و کشورهاي مختلف است، اطمينان حاصل کنيد که hreflang tags سئو (با استفاده از تگ هاي hreflang ميتوانيد به گوگل بفهمانيد که زبان وب سايت شما چيست ، با اين کار موتور هاي جستجوگر نتايج جستجوي کابران خود را بر اساس زبان و کشوري که در آن قرار دارند اولويت بندي ميکند.به عنوان نمونه شما ميتوانيد به جاي x در hreflang=”x” زبان و کشور خود را معرفي کنيد.

اطمينان حاصل کنيد که تصاوير موجود در html رنده شده را بازبيني مي کنيد؛ به خصوص اگر جستجوي تصوير براي شما اهميت زيادي دارد. کد تصوير سئو را براي بار دوم چک کنيد. همچنين آلت تکست، کد متن، عنوان و زيرنويس ها را نيز مورد بررسي قرار دهيد. به اين بسنده نکنيد که صفحه خود را در آخرين نسخه کروم بررسي کنيد و فکر کنيد همه چيز مطابق ميل شما است. Html ارائه شده را در هر دو پلتفرم تلفن همراه و دسکتاپ بررسي کنيد.

خلاصه - همواره بيش از يک روش براي ارائه صفحه وجود دارد

پس از مطالعه اين پست، اميد است تا بتوانيد صفحات خود را با استفاده از ابزار گفته شده رندر کنيد. همان طور که در قسمت هاي پيش نيز توضيح داديم، بسيار مهم است تا صفحات خود را تست کنيد تا اطمينان حاصل کنيد که محتواي شما در html ارائه شده نمايش داده مي‌شود.

و در آخر، عناصر ديگري نيز وجود دارد که براي چشم هاي غير مسلح قابل چشم پوشي است و بايد بررسي شوند. به عنوان مثال، تگ روبات هاي متا، داده هاي ساختاري، اطلاعات ساختاري،تگ هاي hreflang و موارد ديگر سئو . با استفاده از ابزارهاي گوگل و ابزارهاي شخص ثالث که در انتهاي اين پست ذکر شد، مي توانيد توانايي‌هاي خود را رندرينگ جاوا اسکريپت مورد بررسي قرار دهيد و موارد مورد نياز را پوشش دهيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/52/



:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

آيا نياز است تا بدانيد که چگونه يک خبرنامه ايميل در طراحي سايت ايجاد کنيد؟ هر فردي که صاحب وب سايت است حداقل يک بار از خود اين سوال را پرسيده است.چه صاحب يک وبلاگ ساده با به‌روزرساني‌هاي گاه به گاه باشيد، يا داراي مجله آنلاين با داستان هاي ساعتي باشيد، به احتمال زياد شما نيز جزو افرادي هستيد که يک کمپين ايميل را به صورت منظم اداره مي کنيد.

 

مشترکان

جمع‌آوري مشترکان در طراحي سايت يکي از رايج ترين کارها در دنياي اينترنت است؛ تمامي افراد اين کار را انجام مي دهند. حتي (GDPR مخفف عبارت General Data Protection Regulation به معني «مقررات محافظت از داده‌هاي عمومي» است.) قانون GDPR در پارلمان اتحاديه اروپا به تصويب رسيده و به همين خاطر در کشورهاي عضو اين اتحاديه و کشورهاي وابسته لازم‌الاجرا است. اتحاديه اروپا در سال‌هاي گذشته همواره قوانيني را براي حفظ حريم خصوصي و جلوگيري از سوءاستفاده‌ي شرکت‌ها از داده‌هاي شخصي کاربران به تصويب رسانده است. حالا اين قانون، دست شرکت‌ها را براي سوءاستفاده از داده‌هاي شهروندان اروپا، تا حد زيادي مي‌بندد.

قانون GDPR

طبق اين قانون، شهروندان اروپايي مالک داده‌هاي خود هستند و شرکت‌هايي که اين داده‌ها را جمع‌آوري مي‌کنند، براي اين داده‌ها از حق مالکيت بهره نمي‌برند.GPDR نيز موفق نشد تا به افراد را از انجام اين کار منع کند يا سرعت آن ها را آهسته کند. با وجود موانع بسيار زياد، کمپين هاي ايميل همواره در حال رشد هستند. اين کمپين ها، در واقع ابزار هاي زمان سنجي براي اطلاع رساني به خوانندگان و مشترکان، به روز رساني و همچنين افزايش نرخ تبديل (منظور از نرخ تبديل اين است که وقتي کاربري از وب‌سايت شما بازديد مي‌کند، همان اقدامي را انجام دهد که شما از او مي‌خواهيد.)

اين هدف‌گذاري مي‌تواند براي هر طراحي سايت متفاوت باشد. مثلاً در يک وب‌سايت، شما از بازديدکنندگان مي‌خواهيد در خبرنامه ايميلي عضو شوند، يا در وب‌سايت شما اکانت بسازند. شايد اين اقدام در وب‌سايتي ديگر به منزله خريد، دانلود اپليکيشن يا اقدامي کاملاً متفاوت باشد. مهم اين است که براي هر صفحه از سايت خود، هدفي را تعيين کنيد و از کاربران بخواهيد بسته به آن هدف، کار خاصي را انجام دهند.) و فروش کالا ها هستند.

اصول ايجاد خبرنامه

دانستن اصول ايجاد پيام خبرنامه ايميل در طراحي سايت ، مانند قلب و روح هر کمپين ايميل آنلاين است. اگر احساس مي کنيد اطلاعات کافي در رابطه با اين فرايند نداريد يا مواردي را در ايجاد آن از قلم انداخته‌ايد، راهنمايي‌هاي اين پست مي تواند منبعي مفيد براي شما باشد. اين پست، شاخصه هاي کليدي و ضروري را مورد پوشش خود قرار مي دهد و دو مورد از بهترين چک ليست ها را در اختيار شما قرار مي دهد.

اهداف ايميل

بر روي اهداف خود تمرکز کنيد.
بهتر است اين مقاله را با يکي از ابتدايي ترين موارد شروع کنيم: هدف خود را مشخص کنيد. تقريباً تمامي برنامه‌ريزي‌ها با اين جمله شروع مي شود و ممکن است که کمي کليشه اي به نظر برسد، اما انواع مختلفي از خبرنامه‌هاي ايميل طراحي سايت وجود دارد که شامل:

  • اطلاعيه ها
  • خوش آمد گويي ها
  • آموزش ها و نکات مربوط به ايميل
  • مجلات ديجيتال
  • داستان هاي مربوط به مشتريان و برند مورد نظر
  • کارت هاي تخفيف
  • ايميل تاييد
  • تبليغات
  • ايميل دريافتي
  • پيگيري هاي فروش
  • درخواست هاي بررسي
  • دعوت نامه ها
  • ايميل به روزرساني محصول و... است.

چند سوال

آيا مي خواهيد به مشترکان خود در مورد به روز رساني وبلاگ خود اطلاع دهيد؟ آن ها را به رويدادي که قرار است در آينده برگزار شود دعوت کنيد؟ ايا مي خواهيد توجه مشتريان خود را به تخفيف هاي فروشگاه اينترنتي خود جلب کنيد؟

بنابراين بهتر است قبل از شروع هر کاري از خود اين سوال را بپرسيد: هدف من چيست؟

تمامي امور مربوط به وب سايت مانند طراحي، محتوا، تصاوير و پيام هاي انگيزشي، بسته به هدف و ماموريت شما ساخته مي شوند. بنابراين، اولين کاري که بايد انجام دهيد اين است که ذهن خود را متمرکز کنيد و اهداف خود را مشخص کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/51/



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

تصاوير تيره و تار

استفاده از اين نوع تصاوير در طراحي سايت ، روش بسيار متداولي در سال 2012 بود.

هنگامي که اين کار به درستي انجام مي شود، مي تواند تاثير بسيار زيادي درجذب افراد به طراحي سايت شما داشته باشد.

تصاوير تار باعث مي شود تا افراد در رابطه با محتوا و زمينه طراحي سايت شما تفکر کنند. تصويري که به طور واضح مشخص نشده باشد، مي‌تواند موجب شود تا بتوانيد ساير مشخصه هاي مورد نظر را راحت تر به طراحي سايت خود اضافه کنيد (بدون اين که نگران اين باشيد که فضاي زيادي را در پس زمينه خود اشغال کرده باشيد).

در حالي که بهره بردن از تصاوير تار مي‌تواند سخت باشد، استفاده از اين نوع تصاوير مي‌تواند تاثير بسزايي براي طراحي سايت شما به همراه داشته باشد. هنگام انتخاب يک تصوير اطمينان حاصل کنيد که استفاده از اين تصوير در حالت تار نيز داراي خوانايي مناسب است؛ آيا کاربران مي‌توانند موارد و اطلاعات استفاده شده در عکس را تشخيص دهند؟ تصور استفاده شده چگونه مي‌تواند با پيام و هدف شما هم خواني داشته باشد؟

استفاده از اين نوع عکس ها، بدان معنا نيست که مي‌توانيد از عکس‌هاي ضعيف استفاده کنيد. استفاده از عکس هاي کيفيت بالا حتي هنگامي که قصد استفاده از تصاوير تار داريد نيز داراي اهميت زيادي دارد. تصوير با کيفيت پايين باعث جلب توجه کاربران سايت نمي‌شود، حرفه و تخصص طراحي سايت شما را نيز زير سوال مي برد و همچنين باعث ارسال پيام و هدفي به کاربران مي شود که اکثر طراحان سعي مي کنند از آن دوري کنند.

زوم اين، زوم اوت! (Zoom in, Zoom Out)

بسيار مهم است که تصاوير مورد استفاده را مورد بررسي قرار دهيم؛ به خصوص تصاويري که داراي اندازه بزرگ هستند، بايد سطوح مختلفي از قابليت زوم در آن ها را مورد بررسي قرار دهيم.

چهره، صحنه و ساير موارد به کار رفته در تصوير هنگام استفاده از قابليت زوم به چه صورت خواهند بود؟ آيا رويکرد طراحي سايت شما به اندازه کافي ظريف و دقيق است؟

تصاوير بزرگ و نزديک مي‌توانند بسيار جذاب و گيرا باشند. ممکن است اندازه بزرگ اين تصاوير باعث شود تا جزئيات و دقت در اين تصاوير کمرنگ شود. هم چنين مشاهده اين تصاوير در صفحات دسکتاپ کوچک؛ به‌خصوص در دستگاه‌هاي موبايل ممکن است سخت تر باشد.

بنابراين هنگام استفاده از اين تصاوير پس زمينه، قابليت زوم در آن ها را به صورت دقيق بررسي کنيد. همچنين بخشي از تصوير که براي اغلب کاربران در قسمت بالاي صفحه طراحي سايت نمايان مي شود را در نظر بگيريد. سعي کنيد از قرار دادن اشيا و مواردي که مي‌تواند موجب نقص تصاوير شما شود خودداري کنيد، (براي مثال اگر از تصوير شخصي کامل استفاده مي کنيد، سعي کنيد تا تمامي تصوير به صورت کامل در پس زمينه شما قرار گرفته باشد).

بهتر است تصوير خود را به نحوي تنظيم کنيد که کاربران مورد نظر براي درک تصوير شما مجبور به حرکت دادن موس نباشند. اگر مشخصه هاي کليدي و مهم تصوير خود را از قلم بيندازيد، ممکن است قابليت زوم براي شما کاربرد داشته باشد. اگر چهره ها يا قسمت هاي مهم عکس به سختي قابل تشخيص است، بهتر است براي تشخيص آن از قابليت زوم اين اين استفاده کنيد.

تايپوگرافي

چندين راه براي انتخاب متن در تصاوير بزرگ وجود دارد - متن بر روي تصوير، متن در کنار تصوير و متني که درون تصوير جاي گذاري شده است.

استفاده از متن در تصوير پس زمينه بسيار مهم است. بخش هاي مهم تصوير بايد قابل مشاهده و همچنين متن مورد استفاده بايد خوانا باشد.

براي قرار دادن متن در عکس هاي خود، بهتر است به دنبال فضاهايي در عکس باشيد که به اصطلاح به آن ها "فضاهاي مرده" گفته مي شود و مشخصه هاي خاصي در آن بخش از تصوير وجود ندارد. بهتر است متون خود را در قسمت بالاي عکس قرار دهيد. همچنين سعي کنيد تا عناصري از تضاد يا کنتراست را با رنگ هاي مورد نظر ايجاد کنيد تا بتوانيد توجه کاربران خود را جلب کنيد.

يکي ديگر از گزينه‌هاي مورد استفاده اين است که چندين رنگ خاص را براي متن، در قسمت مشخصي از عکس انتخاب کنيد و متون خود را در قسمت جعبه مانندي يادداشت کنيد و در قسمت خاصي از تصوير پس زمينه خود قرار دهيد.

اهميت تصاوير

گاهي اوقات، تصويري که قصد استفاده از آن را داريد به قدري حائز اهميت است که نمي‌توان تمام، يا بخشي از آن را پنهان کرد. در اين صورت بهتر است متن مورد نظر خود را در بالا، پايين يا طرفين عکس قرار دهيد. اين کار باعث مي شود هم متن مورد نظر در جايگاه مناسبي قرار بگيرند و با توجه به پس زمينه، متن مورد نظر شما نيز داراي فضاي کافي براي جلب توجه کاربران باشد.
يکي ديگر از رويکردهاي پرکاربرد، استفاده از تصوير و متن به صورت همزمان، و ادغام کردن متن به درون عکس است.

اين کار را مي توانيد در طول عکس برداري براي تصاوير ساده و طبيعي تر يا با استفاده از نرم افزار ويرايش عکس انجام دهيد. هنگامي که متني را با تصوير موردنظر ادغام مي‌کنيد، نماد ايجاد شده نبايد سردرگم کننده يا پيچيده باشد. هنگام استفاده از اين روش، سعي کنيد تصوير و عکس را در ساده ترين شکل ممکن و حداقل پيچيدگي نگه داريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/50/



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

2. تست موبايل دوستانه يا ام اف تي (MFT)

روش بعدي براي مشاهده html ارائه شده براي صفحه وب سايت، از طريق تست سئو موبايل دوستانه گوگل است. ابزار مورد نظر، سايت را با استفاده از گوگل بوت براي اسمارت‌فون‌ها ارائه مي‌دهند و اسکرين شاتي از صفحه ارائه شده به شما نشان مي‌دهند؛ سپس کد html ارائه شده براي صفحه وب سايت را مهيا مي‌کنند.

به علاوه، شما مي توانيد منابع صفحاتي که به طور مناسب سئو باراگذاري نشده بودند را مشاهده کنيد و همچنين کنسول جاوا اسکريپت را به همراه اخطارها و و خطاهاي همراه آن (مانند ابزار بازرسي url) مشاهده کنيد.

توجه داشته اگر واقعا قصد داريد به کد رندر سئو (Rendered) بپردازيد، بايد html را از تست موبايل دوستانه به يک ويرايشگر متن شخص ثالث کپي کنيد و آن را پيست يا وارد کنيد؛ زيرا کار با کدها در ابزار کمي سخت است.

3. تست Rich Result

(نتايج سئو يي که به صورت rich result هستند، در واقع نتايجي هستند که حاوي اطلاعاتي مانند تعداد راي بازديدکنندگان، مقدار کالري غذا، تاريخ شروع رويداد، فيلم ها، کتاب ها، شبکه هاي اجتماعي، اطلاعات شرکت و موارد مشابه ديگري هستند و گوگل اين اطلاعات را معمولا از طريقstructured data کسب مي کند.)

بر اساس دو روشي که تا اين جا مورد بحث قرار داديم، بايد به اين نکته توجه کرده باشيد که در تمامي آن ها يک نقطه مشترک وجود دارد. تا به اين جاي کار بر روي ارائه دهنده هاي موبايل تمرکز کرده بوديم، نه دسکتاپ. مطمئناً هم اکنون در دنيايي زندگي مي کنيم که موبايل و تلفن همراه داراي اهميت زيادي است و بهتر است تمرکز خود را بر روي آن قرار دهيم، اما بهتر است که همچنان ارائه دهنده هاي دسکتاپ را نيز مورد توجه قرار دهيم! براي بار ديگر اشاره مي‌کنيم که ابزار بازرسي سئو ،url تنها ارائه دهنده دسکتاپ و اسکرين شات سايت هايي را نمايش مي دهد که هنوز به بخش موبايل فرصت ايندکسينگ منتقل نشده‌اند.

با اين اوصاف، صاحب وب سايت چه کاري بايد انجام دهد؟؟

گوگل پاسخ سوال شماست، اما نه به آن روشي که فکر مي کنيد. بسياري از افراد اين نکته را نمي دانند، اما شما مي توانيد از تست Rich Results سئو براي مشاهده html ارائه شده بر اساس گوگل بوت دسکتاپ استفاده کنيد! افراد متخصص در اين زمينه پيش از اين نيز به اين نکته اشاره کردند، اما بر اساس نتايج منتشر شده بسياري از افراد همچنان آن در اين زمينه اطلاعات کافي ندارند.

هنگامي که يک url سئو را مورد آزمايش و تست قرار مي‌دهيد، مي توانيد اچ تي ام ال اي ارائه شده، مشکلات پيش آمده هنگام بارگذاري صفحه و کنسول جاوا اسکريپت که شامل خطاها و پيغام هاي اخطار است را مشاهده کنيد؛ و اين نکته را به ياد داشته باشيد که مشاهده اين موارد بر روي ارائه دهنده دسکتاپ است، نه موبايل. اين ابزار به شما نشان مي دهد که رابط کاربري استفاده شده براي ارائه، گوگل بوت دسکتاپ است.

روش هاي ديگر

کروم ،کرالرز و پلاگين: هنگامي که مي‌خواهيد اچ تي ام ال ارائه شده براي صفحه خاص سئو را مشاهده کنيد، بهتر است کار خود را با ابزارهاي گوگل که به آن ها اشاره کرديم شروع کنيد، اما اين نکته بدان معنا نيست که اين روش ها تنها روش هاي موجود براي چک کردن صفحات ارائه شده هستند. از بين کروم، ابزارکرالينگ شخص ثالث و برخي پلاگين ها، ابزارهاي رندر ديگري را نيز در بخش سئو ي خود در اختيار داريد.

بيش از اين وارد جزئيات نمي شويم، اما بهتر است بدانيد که اين موارد نيز جزو ابزارهاي مورد استفاده هستند.

4. کرالرها (Crawler) يا خزنده ها - رندرينگ يا ارائه به طور عمده

روش هايي که پيش از اين به آن ها اشاره کرديم ابزارهاي سئو ي بسيار عالي براي چک کردن url هاي خاص هستند، اما هنگامي که مي خواهيد html ارائه شده را به طور کلي بررسي کنيد چه اتفاقي رخ مي دهد؟ براي مثال، اگر در حال کرالينگ در سايتي باشيد که داراي 10 هزار، 50 هزار يا 500 هزار صفحه است و مي خواهيد کرد html ارائه شده يا رنده در برابر html پايدار يا استاتيک را چک کنيد چه راهکاري را پيشنهاد مي دهيد؟

در اين صورت، ابزار کرالينگ سئو بهترين گزينه براي شماست. بايد به اين نکته نيز اشاره کنيم که هر کدام از ابزار هاي ذکر شده توانايي ارائه يا رندر جاوا اسکريپت در طول عمليات کرال يا خزش را دارند. براي مثال، ابزار DeepCrawl، Screaming Frog، و Sitebulb، توانايي نمايش قابليت هاي ارائه جاوا اسکريپت را دارند.

  • هنگام تنظيم کرال يا خزش در DeepCrawl، اطمينان حاصل کنيد که گزينه "Enable JavaScript Rendering" را چک کنيد.
  • براي ابزار Screaming Frog، درتب رندرينگ، از قسمت Spider Configuration استفاده کنيد.
  • به علاوه، Screaming Frog را به شما اجازه مي‌دهد تا اسکرين شات Rendered يا ارائه شده براي هرکدام از صفحاتي که آن ها را کرال مي کنيد مشاهده کنيد و html ارائه شده را با html استاتيک يا پايدار مقايسه کنيد.
  • ابزار SiteBulb نيز همان عملکرد را براي شما به همراه دارد (. JavaScript Crawling، به همراه توانايي مقايسه html استاتيک و html پايدار، مشاهده اسکرين شات ها. اين ابزار تفاوت‌هاي ميان اين دو را نيز به صورت هايلايت شده نشان مي دهد).

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/49/



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

استفاده از تصوير به عنوان پس زمينه براي طراحي سايت ، روز به روز ارزش و محبوبيت بالاتري پيدا مي‌کند. شکست دادن تصاوير خوب، کار ساده اي نيست. اين تصاوير باعث فروش بالاي سايت شما و افزايش بازديد مي شوند و همچنين بهترين روش براي نشان دادن محصول شماست.

 

اما جمله بالا به آن معنا نيست که مي توانيد از هرگونه تصوير قديمي استفاده کنيد.

بايد از چه نوع تصويري استفاده کرد؟

عوامل مختلفي وجود دارد که به هنگام برنامه ريزي براي طراحي تصوير وب سايت خود بايد آن ها را در نظر بگيريد - سايز و اندازه، رنگ، منظم بودن تصوير و فضاي قرار گيري آن.

قانون شماره 1

هنگام استفاده از عکاسي، به خصوص عکس هاي بزرگ اين است که کيفيت عکس حائز بيشترين اهميت است.لزومي نيست تا تنها از عکس هاي مستطيلي شکل استفاده کنيد؛ بلکه تنها کافيست تا از بهترين و مناسب ترين عکس هاي موجود براي يک پروژه طراحي سايت استفاده کنيد. عکس ها همواره بايد داراي بالاترين کيفيت، وضوح بالا (بدون پيکسل کردن) باشد. با اين وجود بايد زمان بارگذاري و بهينه سازي تصوير را نيز در نظر داشته باشيد، تا اين دو عامل زمان زيادي از کاربران وب سايت شما نگيرد. اطمينان حاصل کنيد که به تصاوير شما به درستي بهينه سازي شده است و داراي اندازه و سايز مناسب مي باشد؛ به طوري که هنگام بازديد افراد از سايت شما، دچار مشکلات بارگذاري تصاوير نشويد.

تصاوير پس زمينه، مي بايستي پيامي را که سايت شما سعي در انتقال آن دارد، تصوير سازي کند. استفاده از يک تصوير زيبا کافي نيست؛ بلکه تصاوير مورد استفاده بايد با محتواي طراحي سايت شما هم خواني داشته باشد.

به قالب بندي تصاوير خود به خوبي فکر کنيد.

آيا تصوير مورد استفاده شما مورد علاقه اکثريت افراد است؟ برخي از بهترين  طراحي وب سايت ها که بر اساس تصاوير موجود آن ها را دسته بندي کرده ايم شامل تصاويري از چهره ها و پس زمينه هاي زيبا، محصول شرکت و تصاويري از صحنه هاي قابل توجه است.

آخرين و کم اهميت ترين موردي که هنگام تصميم گيري در رابطه با تصوير پس زمينه خود بايد آن را در نظر بگيريد، قرار دادن نوشته يا لوگوي شما در تصوير پس زمينه است. به غير از موارد ذکر شده، قصد نمايش چه مواردي در پس زمينه خود را داريد؟ آيا فضاي مورد نظر طراحي سايت در کنار آن براي قرار دادن اين اطلاعات وجود دارد؟

هنگام ساخت تصوير، همواره اين سوالات را در ذهن داشته باشيد. اگر مي خواهيد فضاي تاريک يا روشن را براي نوشته هاي خود در نظر بگيريد، اين فضا نبايد تضاد زيادي با ساير فضا هاي طراحي سايت داشته باشد. در بسياري از موارد، بهتر است از قرار دادن متن يا لوگو در قسمت بالاي تصوير خودداري کنيد.

رنگ

تصميم‌گيري در مورد تون (Tone) عکس، يکي از اولين انتخاب ها در طول اين مسير است.

آيا قصد داريد از تصاوير زنده و پر جنب و جوش استفاده کنيد؟ يا ترجيح مي دهيد که تنها از تناژ سياه و سفيد در تصاوير طراحي سايت خود استفاده کنيد؟ پاسخ سوالات بالا بستگي به حال و هواي وب سايت شما و پيام و هدف مورد نظر شما دارد. از تصاوير رنگي براي نشان دادن زندگي، پويايي صحنه هاي زيبا استفاده کنيد. عکس هاي سياه و سفيد مي تواند روشي دراماتيک براي نشان دادن افراد يا چهارچوب‌هاي ثابت باشد.

بهتراست تا در رابطه با ميزان روشنايي تصاوير پس زمينه خود نيز تصميم گيري کنيد. مي‌توانيد از تصاوير خنثي، يکنواخت يا تصاوير پس زمينه با کيفيت بالا و تضاد کم تر استفاده کنيد. اين نوع از جاذبه هاي رنگي به شما اجازه مي دهد فضاي بيشتري در پس‌زمينه‌ي طراحي سايت خود در اختيار داشته باشيد و متن مورد نظر خود را راحت تر به آن اضافه کنيد. در عين حال، استفاده از اين تصاوير نسبت به تصاوير سياه و سفيد داراي تفاوت هايي است. هنگام استفاده از تصوير يکنواخت، بهتر است نوع تصوير خود را با توجه به زمينه و معاني رنگ در نظر بگيريد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/48/



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گرگ سفید

ابزار بازرسي URL در GSC

کنسول جستجوي گوگل يا جي اس سي، توانايي ارائه صفحات خود براي مدت زمان طولاني با استفاده از گوگل بوت (Googlebot) براي دسکتاپ و گوگل بوت براي گوشي هاي هوشمند از طريق ابزار سئو گوگل فراهم کرده است. شرکت گوگل اين کار را به خوبي انجام داده است، اما به تازگي نيز ابزار قدرتمندي جديد را راه اندازي کرده است که توانايي بسيار بيشتري دارد. نام اين ابزار، "ابزار بازرسي “URL است.

اطلاعات URL

اين ابزار، اطلاعات وسيعي در رابطه با url هاي موجود بر روي سايت شما فراهم مي کند که اين اطلاعات شامل نمايان شدن url ها و محتواي سئو ، مشکلات پيش آمده در هنگام ايندکس (Index) شدن يا نمايه شدن، کانونيکاليزاسيون (تگ Canonical (به عنوان مثال "rel Canonical") يک راه براي گفتن اين موضوع به موتورهاي جستجو است که يک URL خاص نشان دهنده کپي اصلي يک صفحه است. با استفاده از تگ Canonical از مشکلات ناشي از محتواي مشابه يا تکراري که در چندين URL نمايش داده مي شود جلوگيري ميکنيم. به طور كلي تگ Canonical به موتورهاي جستجو مي گويد كه چه نسخه اي از نشاني اينترنتي بايد در نتايج جستجو نمايش داده شود.) اطلاعات، توانايي مشاهده html ارائه شده و موارد ديگر است.

اطلاعات index شده

همان طور که اشاره شد، مي توانيد HTML ارائه شده را براي صفحاتي که قصد آزمايش و تست سئو ي آن ها را داريد مشاهده کنيد. اگر بر روي "View crawled page" کليک کنيد، مي توانيد سه تب (Tab) را در قسمت راست صفحه مشاهده کنيد. اين طرح‌ها شامل اچ تي ام ال هايي است که گوگل در هنگام فرآيند ايندکسينگ (Indexing) آن ها را تهيه کرده است.
کليک بر روي اين تب ها از اين جهت حائز اهميت است که اطلاعات موجود در آن ها مي‌تواند شامل html پايداريا استاتيک، يا html ارائه شده باشد. نوع اچ تي ام ال ها بسته به مدت زمان پردازش آن ها است.

تب دوم

تب دوم شامل اسکرين شاتي از صفحه ارائه شده (Rendered) است (تنها هنگام تست زنده url ها از طريق دکمه تست url زنده). در بهترين حالت، محتواي سئو ي شما به صورت کامل ارائه شده است و هيچ گونه نقصي ندارد؛ اما بسيار کم پيش مي‌آيد که چنين حالتي رخ دهد و هيچ گونه نقص و عيبي رخ ندهد. متاسفانه بعضي مواقع اسکرين شات منتشر شده، صفحه ارائه شده را به صورت دقيق بازتاب نمي دهد. اين مشکل ممکن است به دليل مشکلاتي هنگام ارائه يا رندرينگ باشد، يا مشکل ايجاد شده مي تواند به دليل خارج شدن ابزار بازرسي از رده زماني باشد. به همين دليل بسيار مهم است که همواره کد اچ تي ام ال ارائه شده را چک کنيد تا ببينيد محتواي مورد نظر موجود است, و نبايد تنها به اسکرين شات ارائه شده اتکا کنيد.

در رابطه با بحث خارج شدن ابزار بازرسي سئو از رده زماني، John Mueller از شرکت گوگل توضيح مي دهد که اين مسئله بسيار عادي است و از آن جايي که سيستم رندرينگ حقيقي گوگل، اغلب اوقات منابع مورد نظر را Cache مي کند، از اين بابت مدت زمان بيشتري سپري مي‌شود. پس فقط در هنگام استفاده از ابزار بازرسي url آن را در نظر بگيريد. ممکن است توضيحات بالا کمي براي شما سر درگمي به وجود آورد بنابراين پيشنهاد مي‌کنيم که ويديويي از John Mueller که توضيحاتي در اين رابطه ارائه مي‌دهد را مشاهده کنيد:

تب سوم

تب يا برگه سوم حاوي اطلاعات مفيدي در مورد url مانند کدهاي پاسخ و منابع صفحه هايي است که نمي توان آن ها را بارگذاري کرد. همچنين اين طرح شامل پيامهاي کنسول جاوا اسکريپت است که مي توانيد در آن خطا ها و هشدارهاي داده شده را مشاهده کنيد.

نکته هاي مهم در رابطه با عامل کاربري گوگل بوت: هنگامي که ابزار بازرسي سئو url براي اولين بار به کار گرفته شد، مي توانيد از طريق آن رندر دسکتاپ و موبايل را از طريق ابزار مشاهده کنيد. به برخي دلايل، اين روش مدت کوتاهي پس از به کارگيري آن تغيير کرد و ابزار مورد نظر تنها قادر است به شما اجازه دهد تا بتوانيد اچ تي ام ال ارائه شده را از طريق عامل کاربري مشاهده کنيد؛ که اين عامل کاربري با وضعيت فعلي ايندکسينگ شما هم خواني دارد.

براي مثال، اگر به بخش Mobile-first indexing (در يک توضيح ساده ميتوان گفت با معرفي الگوريتم Mobile First Index محتوايي که در موبايل نمايش داده ميشود معيار تصميم گيري گوگل براي جايگاه شما خواهد بود نه آنچه در نسخه دسکتاپ صفحه در دسترس است.) منتقل شده ايد، بنابراين تنها قادر خواهيد بود تا html ارائه شده و اسکرين شات هايي از طريق گوگل بوت براي گوشي‌هاي هوشمند را مشاهده کنيد؛ و اگر هنوز به بخش Mobile-first indexing منتقل نشده ايد، بنابراين مي توانيد رندرهاي دسکتاپ را مشاهده کنيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/47/



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 فروردين 1398 | نظرات ()